Peugeot 308 R Hybrid

Бъдещето в лицето на Peugeot 308 R Hybrid

 
Peugeot пусна снимки на своя спортен наследник в гамата на 308, R Hybrid. Елегантният стил и спортна стойка на 308 са напълно разпознаваеми, заимствайки дизайнерските кодове от концепцията Quartz, и изразявайки ги по свой собствен, радикален начин.
 
 
Екстериор и интериор
Залепен към земята със своите 235/35 R19 гуми, Peugeot 308 R Hybrid поглъща пътя. Предната му част е внушителна с изразителните въздуховоди върху капака. 
Радиаторната решетка е с карирана шарка и захранва с въздушен поток спортния агрегат от 500 к.с. Страничните въздушни отвори приютяват LED мигачи, докато в централния въздушен отвор се откроява емблемата 308 R Hybrid.
Peugeot 308 R Hybrid е „облечен” във впечатляващо наситено синьо, разработено с флуоресцентни пигменти и стъклени частици. На задните врати, синьото е съчетано с матовочерно, придавайки различна интерпретация на чистите линии на автомобила, запазена марка за най-екстремните автомобили от Peugeot.
В задната част, Peugeot 308 R Hybrid е съществено снижен. Задната стойка подчертава пътното поведение на автомобила, докато тесен спойлер над вратата на багажника подсилва аеродинамиката. Има броня с два въздухоотвода, които помагат за поддържане на ниска температура на батерията, като извличат топлия въздух навън.
Тапицерията на тавана e в антрацитен цвят. Седалките, тип „корито“, са тапицирани в светлобежова патинирана кожа. В истинската спортна традиция, интериорът е завършен с червени елементи, особено около циферблатите, централния маркер на волана и централната конзола.
И накрая, двата бутона на централната конзола позволяват на водача да следи механиката. Първият активира мощната задвижваща система, докато вторият дава достъп до четирите режима на движение.
 
 
Мощност и механика
Режимът Hot Lap е най-мощният, впрягайки целия потенциал от трите източника на мощност, за да се достигнат максималните 500 к.с. и 730 Нм.
Режимът Track предлага 400 к.с. и 530 Нм, най-вече от бензиновия двигател и задния електромотор. Предният електромотор служи като допълнителен ускорител при ускорение.
Режимът Road е специално предназначен за използване на пътя с мощност от 300 к.с. и 400 Нм. Бензиновият двигател генерира пълния си потенциал, докато задният електромотор помага по време на ускорение. Предният електромотор не се използва в този режим.
Режимът ZEV използва приоритетно задния електромотор за задвижване на Peugeot 308 R HYbrid. Предният електромотор се включва, в зависимост от натиска, който водачът упражнява върху педала на газта.
Разработването на Peugeot 308 R Hybrid бе поверено на Peugeot Sport. Tе бяха предизвикани да разработят ефикасен бензинов plug-in хибрид, интегрирайки го в EMP платформата и поставяйки нови граници по отношение на динамика и производителност.
Резултатът е повече от поразителен. Генерирайки 500 к.с. със задвижване на четирите колела, Peugeot 308 R Hybrid е с максимална скорост, електронно ограничена на 250 км/ч, ускорява се до 100 км/ч за 4,0 секунди и изминава 1000 м със старт от място за 22 сек. Въпреки всичко това, CO2 eмисиите са само 70 г/км.
 
 
Перфектният баланс
Peugeot 308 R Hybrid е перфектно балансиран, като 60% от теглото му е отпред и 40% отзад. Peugeot 308 R Hybrid има огнен дух, но притежава невероятно съотношение между мощност и маса, достигайки почти 3,1 кг/к.с.
За безупречно динамично управление, центърът на тежестта на автомобила е бил препозициониран и свален възможно най-ниско. Литиево-йонната 3 kWh батерия притежава отлично съотношение между мощност и размер, тя е позиционирана под задните седалки, на мястото на резервоара. На свой ред, резервоарът с обем 50 литра е позициониран в багажника, над задния електромотор и два трансформатора. В похода си към съвършенство, инженерите на Peugeot Sport са променили изцяло дъното на резервоара, за да легне плътно върху техническите компоненти. Спечелените по този начин няколко милиметра от височината на автомобила допринасят за неговата динамика.
Благодарение на системата за задвижване на четирите колела, управлението на Peugeot 308 R HYbrid е страхотно, особено на излизане от завой. Спирачната система отговаря на динамиката на автомобила с 380-милиметровите дискове отпред, отзад те са с диаметър 290 мм. Въпреки това, те не се използват всеки път, когато се натисне педалът на спирачките, защото Peugeot Sport е проектирал задвижващия тракт така, че да използва електромоторите за намаляване на скоростта, при това в целия скоростен диапазон, т.е до 250 км/ч. Това не само запазва дисковете и спирачките, но тази регенеративна спирачна система е един от трите начина за презареждане на батерията.
Друга стратегия за презареждане използва предния електромотор като генератор, задвижван от бензиновия двигател. Третото решение е бърз терминал за зареждане, възстановяващ батерията до максималната й мощ за 45 минути.
 

Коментирай

прочети още