1.6 ENERGY dCi 130 Hp

Кола на годината в България за 2017… Заслужи си го!

През последните 1-2 години дизайна на марката драстично се промени и в това няма нищо лошо. Особено, когато промените са към по-добро. Главният виновник за това е Renault Talisman, той дава тласък на всичките тези промени. Динамичните му линии могат да се открият и в новия Megane.

Освен, че привлича погледи, новият Renault Megane излъчва динамика. Стегнатите линии и изваяните спойлери подчертават модерния му и изтънчен характер. Благодарение на отличителните светодиодни предни и задни светлини с триизмерен ефект, се виждате отдалеч, както през деня, така и през нощта. Запомняща се задна част, благодарение на стоп светлините, които напомнят за muscle car.

Интериор

Елегантен и изтънчен са точните думи, които описват интериора на новия Renault Megane. Интериорът като цяло е изчистен и се предлага с 3 различни вида тапицерии, включително и един с перфорирана кожа. Седалките са удобни, предлагат подгряване, а и масаж, като тези екстри не са включени в стандартния пакет за модела.

При шофиране всеки знае, че е важна концентрацията на шофьора. В новият Renault Megane ще видите цветен head-up дисплей, който има за цел да не отклонява вниманието на шофьора от пътя. Така шофьора ще може да следи своята скорост и евентуална навигация от именно този дисплей. В средната конзола се намира 8,7-инчов интуитивен вертикален сензорен екран, който е много лесен за работа. От него може да избирате 5 режима на шофиране - комфорт, еко, спорт, неутрален и такъв какъвто си го направите вие по ваш избор. Разликата се усеща при режимите, дори и от пътниците на задния ред седалки, които се радват на завидно пространство.

Двигател

Едновременно гъвкав и ефикасен, 1,6 литровият дизелов агрегат на тестовия ни модел напълно отразява експертния опит на инженерите на Renault. Той е безкомпромисен по отношение на ефикасността, както и съотношението между удоволствие и разход на гориво. Достатъчно пъргав в ниските обороти и достатъчно икономичен със заявен разход от 4 л/100 км. При нас нещата бяха по-различни и тази стойност достигна при комбиниран разход 5,9 л/100 км. Разбира се, взимаме под внимание студеното време и лошата пътна настилка. Нацелихме перфектното време с много сняг. Знаете какво имам на в предвид.

Тих и икономичен, новият 1,6 литров пъргав агрегат би се харесал и от по-младите купувачи.

Време е да се поглезим

Както вече ви споменах в седалките на предния ред има вградени масажни глави. Които при по-дълги пътувания могат да влезнат в употреба и повярвайте ми, ще сте благодарни за тази екстра, ако я имате.

Renault са се доказали във времето да се грижат добре за своите клиенти и успяват във всеки един удобен момент да го напомнят. Доказателство за това е и екстрата Easy Park Assist. Асистентът е с вас по всяко време и успоредните ви паркирания ще се случват като детска игра. Само с едно завъртане на волана и ще сте се паркирали на желаното от вас място. По автомобила има вградени скрити сензори, които идентифицират конфигурацията на мястото за паркиране, измерват свободното пространство и извършват маневрата.

Освен тези екстри, може да поръчате да ви оборудват автомобила с аудио система на Bose. Но това само ако искате да направите пътуванията си още по-вълшебни. А затова ще се погрижат централния високоговорител, 8 други високоговорителя с високи динамични характеристики в салона и един субуфер в багажника.

Всичките ви предпочитания, като настройки по автомобила и любими функции можете да откривате с лекота ако предварително сте си направили профил, благодарение на R-LINK 2 системата в Renault. Можете да създавате до 6 потребителски профила и да ги съхраните в паметта.

Заключение

Не напразно новия Renault Megane седан е избран за автомобил на годината в България от елитния Прес Авто Клуб България. Най-високото ниво на оборудване, бъкано с всички екстри и модерни функции и технологии ще ви стъпи на 55 000 лв с ДДС и ако това не е на оферта, здраве му кажи.

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см 1598
Мощност, к.с. 130
- при, об/мин 4000
Въртящ момент, Нм 320
- при, об/мин 1750
ТРАНСМИСИЯ
6-степенна механична предавателна кутия с два съединителя
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпред McPherson
- отзад независимо
Спирачки
- отпред вентилирани дискове
- отзад вентилирани дискове
Гуми и джанти
- отпред/отзад 225/40 R18
ГАБАРИТИ
Дължина, мм 4632
Широчина, мм 2058
Височина, мм 1443
Междуосие, мм 2711
Маса, кг 1401
Резервоар, л 49
Обем багажник, л 550
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч 201
0-100, сек. 10.5
РАЗХОД, Л/100 КМ
- градско 4.7
- извънградско 3.6
- комбиниран 4.0
CO2, г/км 103
ЦЕНА, С ДДС
54 220 лв

Коментирай

прочети още