Българското производство на Great Wall H6

Посещение на VS AUTO в завода на Great Wall в Ловеч, с. Баховица

Дойде време да получим повече информация за новото попълнение в листа на Литекс Моторс и поканата не закъсня. На 26 Март в далечното село „Баховица”, официално се даде старт на продажбите на новия, сглобяван изцяло в България, SUV.
Всичко започна в 9,30 сутринта на изхода на София, където ни очакваше новия автомобил. Новият SUV на марката беше подготвен и ни очакваше за една бърза разходка до родния си дом, село „Баховица”.

Екстериор

На пръв поглед автомобила не изглежда особено различен от повече конкуренти в класа си. Дизайнът е приятен и не натрапващ. Серийните алуминиеви елементи по екстериора допълват визията, без да привличат особено внимание. Сглобката на панелите от далече изглежда добра, но когато ги погледнем от по-близо, забелязваме, че нещата са още по-изпипани.
Цялата дължина на автомобила е 4,64 м, което го прави най-дългия в SUV компактния клас.

Интериор

Едно от първите неща, които правят впечатление в интериора е коженият салон. Централната конзола разполага с голям, чувствителен на допир, дисплей, в който е поместена стерео уредбата, видео плеъра и камерата за задно виждане. Под нея дискретно се помещава управлението на климатроника. Воланът е покрит с приятна на допир кожа, която дава допълнително сцепление на ръцете. Седалките са големи и удобни, мястото за пътниците на задните седалки е повече от достатъчно, дори за високата ми персона със скромните 193 см.
Мястото на предните седалки е достатъчно, макар за моя ръст да се налагаше да изтегля седалката до края на релсите. Позицията е сравнително изправена и дава добър поглед от високо. Автомобилът разполага с много екстри, не отстъпва на никой от конкурентите и въпреки това не е претрупан и досадно накичен с бутони.

Окачване

Докато се движим все по-далеч и по-далеч от перфектната магистрала Хемус, прави впечатление, че окачването е доста меко и удобно. Скороста от 130 км/ч почти не се усеща. Разбира се, по-резките завои дават чувството за нестабилност, но това е продиктувано само и единствено от меката настройка на окачването.

Автомобилът разполага с интелигентна 4х4 система за задвижване, която се включва само тогава, когато автомобилът изпита нужда. Постоянният режим на задвижване е върху предните колела, задните се включват, когато автомобила започва да губи сцепление.

Двигател

Автомобилът на този етап се предлага с 4-цилиндров турбо дизелов агрегат с мощност от 143 к.с. и 310 Нм въртящ момент. Със сигурност високата скорост не е силата на този двигател. Въпреки това, работата в по-ниски скорости и дори на по-висока предавка не затрудниха нашия H6. Средният разход, който получихме от автомобила с доста настъпване по магистралата, острите завои по пътя за Ловеч и хлъзгавите от дъжда пътища в обратна посока е 7,4 л/100 км. Това е доста задоволителен резултат и спокойно конкурира всички други SUV-ове от класа си.

След бърз обяд в Ловеч поехме към завода за автомобили в село „Баховица”. Там бяхме посрещнати от целия мениджърски екип на Литекс Моторс. След няколко бързи думи за представянето на опитния екип получихме достъп и до поточната линия, където стартира производството на H6. Първите впечатления са за изключително чисто, просторно и светло място. Автомобилите постъпват с боядисани купета и панели, от там започва и същинското раждане на автомобила у нас. Всички служители са млади и усмихнати, средната им възраст е 19 години. Това е млад и обучен персонал, който получава възможност да работи в своето населено място, без да търси бягство в далечната и отдавна пренаселената столица – София или някой друг град, било то в страната или чужбина. 

Още няколко думи за H6

Това е първият автомобил, който вече се произвежда и експортира в Италия. Скоро ще се предлага и в Сърбия, Румъния и други източно европейски държави. Това е автомобил, който не отстъпва по качество на своите конкуренти, макар цената да е далеч от тяхната. Автомобилът разполага с хомологация N1, което дава възможност за използване на данъчен кредит при покупката. Цената на автомобила започва от 36 990 лв с ДДС и достига 43 990 лв с ДДС с най-високото ниво на оборудване. 

Коментирай

прочети още