BMW 640d xDrive Gran Coupe - 3.0 л., 313 к.с.

Разумно купе от BMW. Има ли такова животно?

BMW бяха последни от голямата „немска тройка“ автомобилни производители, които се включиха в битката за този сегмент от пазара. Баварците подходиха новаторски и базираха своето купе на двуврата си „шестица“, която си беше удар от тотото още от първото си поколение. Но стига празни приказки.

Първи впечатления

Рядко в ръцете ми попада малко, стегнато и отопляемо геврече, което управлява предните колела на ново BMW с цена над 180 000 лв. 
Не съм и особен фен на марката, в България тя си има предостатъчно. За мое учудване BMW-то ми пасна много добре. Като нова обувка, която е вече „прогонена“ и с лекота поема отеклото ми краче. Колата бързо става удобна, угодна, „твоя си“. Нямам предвид само многото възможности за настройване на седалките, впечатляващата шумоизолация или цивилизованото поемане на неравности в режим COMFORT+ (учудващо, при положение че джантите бяха 19 цола). Автомобилът не се натрапва, свикването с него става учудващо лесно. От първосигналното оглеждане и дебилното опипване на повърхности и копчета по интериора, бързо преминаваш към лежерен разговор със спътниците...
или със самия себе си.

Поведение и характеристики

Веднъж когато си провериш всички messenger-и, плъзгайки се в ЕCO mode, лесно можеш да „обърнеш бузата“ и да стигнеш с две натискания до режима SPORT. Да, има и SPORT+, но той изключва прекалено много всичко, за да мога да си го позволя, пък и тестикулите малеят.
В SPORT mode двигателят започва да „пее моторни песни“ през озвучителната система harman/kardon (noise amplification, баце), а на дигиталното табло му „причервенява пред очите“. Сигурно и аз трябваше да се почувствам разярен като бик, но честно казано BMW-то тласка приятно и игриво без особена агресия. Всичко това до 100 – 120 км/ч. След това рязът не отговаря на очакванията. Теглото му от почти два тона (1885 kg), плюс двата елегантни градски тюлена от по 100-тина килограма (аз и колегата) очевидно задъхваше принудително обдишвания дизел. Трилитровият двигател изважда 313 образцови немски кончета. Те пък прилагат натиск върху задната ос в размер на 630 „нютона“.
Когато излезе хитът за „на Пешо Калибрата“, това бяха характеристики на дизелов космически кораб клас Разрушител. И в момента не са никак зле, но теглото си е тегло. Масата си е маса. Някой да сподели в коментар каква беше разликата. Не ме разбирай погрешно, колата си върви порядъчно. 

Даже имахме закачки с двама VAG-атарианци. Едно Audi A6 C6 3.0 TDI (ако не е магярено, това значи около 230 побеснели коне, пиещи изворна нафта), както и фейслифт на петото поколение PASSAT V6 TDI (този човек наистина не го разбрах). 

Интериор, комфорт & инфотейнмънт

В BMW Gran Coupe не е широко, но е някак приветливо. Седалките поемат приятно, а таванът е покрит с черна алкантара (пипках го много, признавам си). Толкова много ми харесва, че ми се прииска и телефонът, и компютърът, и някои части на тялото ми да са покрити с алкантара. В интериора всичко е лесно достъпно, логично подредено и бързо за свикване. За това си има дума, разбира се, и тя е ергономия. Та в случая ергомията е на много високо ниво. Дори в подредбата на менютата в infotainment системата. След 12-ина секунди вече бях „бръкнал дълбоко“ в iDrive-a и цъках из настройките без никакво притеснение, че ще трябва да "рестартирам", за да оправя нещо.

Високите изисквания за сигурност са направили колоните на предното стъкло стабилно дебели, което се оказа проблем при атакуване на остри леви завои и при маневриране. Скосеното предно стъкло леко „притиска“ атмосферта на предните седалки, но това се „лекува“ с панорамен шибедах, който можеш да си поръчаш допълнително. Отзад комфортът е на същото високо ниво, но ако си с ръст над 180 см, „гориш“. И със сигурност е безсмислено да ползваш шампоан за о-бе-еем.
За щастие аз съм от квадратните хомо сапиенси и единственото, което ми направи лошо впечатление, е прекалено малката площ на прозорците. Това, разбира се, е обусловано от профила на колата. Отпред, в подлакътника, има държач за смартфони и опция за зареждане. Head-up дисплеят е нереално приятен – ясен като изображение и информативен. С него лесно бъзикаш по менюто, докато караш из второкласните пътища на софийското равно поле.

Това, което наистина ме впечатли и ми докара flashback от някое старо Maserati Indy, е пепелникът. Направо съжалих, че отказах цигарите преди 4 години. Намира се до контролера на iDrive-a и е персонален, нещо като монопепелник. Изключително приятен жест от страна на екипа по интериорен дизайн (евала момичета и момчета, имате по една голяма домашна ракия от мен, разполагам с образци от почти всички краища на България, ще направим един heat map на най-добрите казани). 

Това са моите разхвърляни впечатления за BMW 640d Gran Coupe. Ако се интересуваш, новите екземпляри в България започват от 180 000 лв., но ако не държиш да си първият пръцнал в колата, може да си намериш и петгодишно „купенце“ за 80 000 лв.

 

Моята оценка

Ако трябва да кондензирам усещанията си за BMW 640d до две думи, бих казал нещо от сорта на „работен дзен“. Това BMW няма спортни амбиции, но е с адекватен вървеж. С автомобила се разбираш бързо и в него почти нищо не дразни. Честно казано, ако имах няколко ниви за продаване по морето, сигурно щях да си чопна едно.
Ако трябва да дам отговор на въпроса от заглавието – да, има разумно BMW купе и то е 640d Gran Coupe.

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см 2993
Мощност, к.с. 313
- при, об/мин 4400
Въртящ момент, Нм 630
- при, об/мин 1500 - 2500
ТРАНСМИСИЯ
8-степенна автоматична трансмисия Steptronic Sport
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване
- отпред с двойни носачи
- отзад Multi-link независимо
Спирачки
- отпред вентилирани дискове
- отзад вентилирани дискове
Гуми и джанти
- отпред/отзад 275/35 R19
ГАБАРИТИ
Дължина, мм 4994
Широчина, мм 1894
Височина, мм 1392
Междуосие, мм 2968
Маса, кг 1870
Резервоар, л 70
Обем багажник, л 460
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч 250
0-100, сек. 5.1
РАЗХОД, Л/100 КМ
- градско 6.8
- извънградско 5.5
- комбиниран 6
CO2, г/км 158
ЦЕНА, С ДДС
184 500 лв.

Коментирай

прочети още