Запознайте се с Peugeot 2008 DKR

След като прикова общественото внимание с изумителния нов 2008 DKR, Team Peugeot-Total най-накрая разкри тайните, скрити под предния капак на този звяр, който ще застане срещу 4х4 дивизията в „Дакар 2015“ със само две задвижващи колела.

Дюни, планини, сухи речни корита, каньони, страхотни горещини, пустини, груб терен... Tова са само част от удоволствията, които очакват 2008 DKR в следващото издание на рали „Дакар“. За да се справи с тези огромни предизвикателства, Team Peugeot-Total пое по много предизвикателен технически път: “Подобно на това, което направихме в „24 часа на Льо Ман“, избирайки да направим болид със затворен кокпит, решихме да предприемем иновативна концепция,“ разкрива Бруно Фамeн, Директор на Peugeot Sport. “Когато стане въпрос за крос-кънтри надпревари, най-големият въпрос е дали да участваш с 4 задвижващи колела, или само с две. След подробно проучване на въпроса, решихме да изберем решение с един задвижващ мост, което дава редица интересни ползи.“ Това смело решение ще позволи на отбора да се опита да стане първият, който да спечели „Дакар“ с единично задвижване и дизелов двигател.

С цел да се балансират различните решения, действащите правила компенсират присъщото предимство на 4x4 автомобилите, позволявайки на автомобилите с единично задвижване да се възползват от определени предимства. Жан-Кристоф Палие, Технически мениджър на проекта, ги обобщава: “В моторния спорт теглото пречи на представянето. В случая с крост-кънтри надпреварите обаче, на автомобилите с един задвижващ мост им е позволено да бъдат значително по-леки спрямо 4х4 автомобилите. Разрешено им е и използването на по-големи колела, което им дава определени предимства, когато стане въпрос за справяне с многото капани, свързвани с подобни терени. По-големите колела ни позволяват да минимизираме предния надвес. На практика 2008 DKR може да се катери по много стръмни терени! И това не е всичко! По-дългият ход на окачването – 460 мм вместо 250 мм – подобрява способностите при прекосяване на дюни и поемането на неравностите на пресечения терен. Това е ключово предимство в състезание като „Дакар“!” Друго преимущество на по-големите колела е система, позволяваща дистанционното настройване от кокпита на налягането в гумите преди влизане в зона с дюни – тактика, която може да доведе до натрупване на преднина от ценни минути!

С цел пълното оползотворяване на тези плюсове, инженерите на Peugeot Sport поставиха креативността си на изпитание, за да предложат един изключително компактен автомобил. Със своя централно разположен V6 би-турбо двигател с 340 к.с., 2008 DKR напомня за звяр, готов да се нахвърли върху препятствията. “Монтирането на всички жизненоважни елементи в толкова малко пространство ни навлече доста главоболия!” признава Палие. “Малките коли имат склонност да се представят по-добре на подобни на WRC етапи с много завои, затова тази конфигурация увеличава потенциала на автомобилите с един задвижващ мост в ситуации, в които 4х4 автомобилите обикновено имат предимство.”

Отвъд убеждението – изразено от Red Bull за последните две години – че автомобилите с две задвижващи колела притежават атрактивни качества, които блестят дори и през най-негостоприемните терени, този технически подход също има смисъл за френския производител, както обяснява Бруно Фамен: “Имайки предвид, че серийният 2008 е кросоувър с единично задвижване, оборудван с технологията Grip Control – която му позволява да минава почти навсякъде – единственото правилно решение е дериватът 2008 DKR също да приеме предизвикателствата на „Дакар“ само с две задвижващи колела.“ Така че всичко, което ни остава, е да го постигнем целите си!

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
TипV6 би-турбо дизел
Работен обем2993 куб. см
Брой клапани24
ПозицияЦентрално разположен
Брой цилиндриV6 (‘vee’ ъгъл = 60°)
Максимална мощност340 к.с.
Въртящ момент800 Нм
Максимални обороти5000 об/мин.
Максимална скорост200 км/ч
TРАНСМИСИЯ
TипЕдин задвижващ мост
Скоростна кутияНадлъжно разположена 6-степенна механична, секвенциална ск. кутия
ШАСИ
TипТръбно-стоманено
КупеКарбон
ОКАЧВАНЕ / СПИРАЧКИ / КОРМИЛНА СИСТЕМА
ОкачванеДвойни А-рамена
ПружиниВинтови пружини (по 2 на колело)
АмортисьориРегулируеми (по 2 на колело)
Ход460 мм
Анти-ролбаровеОтпред и отзад
Кормилна с-ма и спирачкиХидравлично сервоуправление и хидравлични, двукръгови, едноелементни алуминиеви 4-бутални бутала
ДисковеВентилирани дискове отпред и отзад
Предни дискове (диаметър): 355 мм
Задни дискове (диаметър): 355 мм
ДжантиAлуминиеви, 2-елементни джанти (17 x 8.5)
ГумиMichelin 37/12,5x17
РАЗМЕРИ
Дължина4099 мм
Широчина2033 мм
Височина1912 мм
Преден надвес641 мм
Заден надвес658 мм
Междуосие2800 мм
Обем на резервоара400 л

Коментирай

прочети още