Малък, но с голямо сърце
Skoda Scala 1.0 TSI GAZ 95 hp
Малък, но с голямо сърце
Наследникът на Rapid се явява Skoda Scala. Той е нашият любим семеен хечбек. Това е един от най-практичните автомобили в своя клас, с огромен багажник и много място за пътниците. Scala е сериозен съперник на Golf и застрашава неговото място в сърцата на хората. Scala е по-добрият вариант на Golf, по-малко пари за покупка, по-евтини сервизни разходи, същата возия, управление и качество на изработка на материалите.
Автомобилът може да е малък, но се раздава във всяко едно отношение, за да спечели сърцето на своя притежател. Един от най-големите плюсове на нашия тестови модел е, че има опция да закупите новата Scala с фабрична газова уредба, при това монтирана в България от BRC и с призната гаранция от Skoda и за качество от Еуратек. Има опция да избирате, къде да ви бъде поставена газовата уредба. На нашият тестови модел, мястото на газовата не бе на най-подходящото място. В случая е най-добре да бъде монтирана на мястото на резервната гума, за да може да използвате максималния капацитет на багажника. Така новата Skoda Scala може да измине над 1000 км с пълна бутилка и резервоар.
Skoda Scala се присъедини към гамата на чешкия производител през 2019 г., заемайки място с малко по-голямата Octavia на силно оспорвания пазар на семейни автомобили като по-директен конкурент на Volkswagen Golf, Ford Focus и Opel Astra, наред с други. Докато Skoda Octavia има каросерия, подобна на седан (макар и с голям хечбек), Scala има по-практична форма, която позволява много място за багажник и пътници. Има четири нива на оборудване, от които можете да избирате: начално ниво S, след това SE, SE L и най-високата спецификация Monte Carlo. Не всички обаче се предлагат в момента в България.
Всички двигатели са познати агрегати от Volkswagen Group: 1,0-литров TSI бензин с 94 к.с. или 114 к.с. (с опция газ) и 1,5-литров TSI двигател, произвеждащ 148 к.с. (с опция газ). Предлага се и 1,6-литров дизел, който осигурява 114 к.с. и 250 Nm въртящ момент. Но повярвайте ми, по-икономичен и чист от 1.0-литровия трицилиндров бензинов двигател с газ, няма. А и поведението на автомобила не отстъпва грам на по-големите му събратя.
Бензиновият агрегат с мощност 94 к.с. се предлага с петстепенна механична скоростна кутия, докато всички останали версии се предлагат или с шестстепенна механична, или със седемстепенна автоматична DSG скоростна кутия. Кутия, която обаче няма нищо общо с тази от 2006-2008 година, която се чупи като солета и ремонта й струва, колкото двустаен апартамент в панелка в Люлин.
Входната точка за гамата Scala е S тапицерията и се предлага добре оборудвана с 16-инчови джанти, климатик, Bluetooth, DAB радио, LED фарове и електрически регулируеми отопляеми огледала. Надграждането до модел със спецификация SE носи 8-инчов сензорен екран, круиз контрол и задни сензори за паркиране, докато версиите SE L добавят 17-инчови алуминиеви джанти, климатроник, сателитна навигация, по-голям сензорен екран за информация и развлечения и 10,25-инчов цифров дисплей с инструменти. Най-добрите модели Monte Carlo включват панорамен стъклен покрив и тапицирани с кожа скоростен лост и ръчна спирачка.
Което и ниво на оборудване да изберете, съотношението цена-качество е впечатляващо в сравнение с най-близкият му конкурент VW Golf.
Skoda Scala e автомобил, който ще ви спечели веднага щом го подкарате. Впечатлява с пътно поведение на най-вече, място и разход. Определено е един чудесен избор за по-млади семейства.