Пълна електрификация на Honda до 2040 г.

Пълна електрификация на Honda до 2040 г.

По-евтини, по-леки и по-бързи електромобили, каквито само Honda ще може да предложи – такава е визията на компанията за бъдещето. Предвидени са и прогрес в хибридната гама, както и нова e-AWD система за четири задвижващи колела.

Honda не променя становището си, че електромобилите са най-ефективното решение в сферата на автомобилите и мотоциклетите. Целите на компанията са 100% от глобалните продажби на марката да се падат за електрическите превозни средства и такива с горивни клетки до 2040 г. Това стана ясно по време на състоялата се през миналата седмица в Токио пресконференция, водена от Тошихиро Мибе, президент и главен изпълнителен директор на Honda Motor Co., Ltd. 

Чрез фокусирането върху високоволтовите батерии, считано от 2030 г., Honda ще намали цените на доставените такива в Северна Америка с 20% спрямо актуалните. Освен това компанията ще установи конкурентна бизнес структура, за да понижи с 35% производствената им стойност. Honda вече е осигурила условия, за да изпълни плана си за приблизително 2 млн. електрически превозни средства годишно. 

Стратегия за електрическата гама
Общо седем модела от различни сегменти ще дебютират в световен мащаб до 2030 г. от представената през януари гама Honda 0 Series. Още през 2026 г. компанията предвижда да пусне сериен модел, подобен на концептуалния Saloon от горе-споменатата серия. 
Планът за електрификация на гамата включва и Honda Mobile Power Pack e: (MPP) и до края на фискалната 2026 марката ще въведе в Япония продукт за микромобилност, оборудван с 4 MPP.

По-тънки
Предвижда се от 2030 г. eлектромобилите и автомобилите с горивни клетки да съставляват 40% от продажбите на компанията в световен мащаб. Във връзка с това тя възнамерява да пусне на пазара атрактивни електромобили, каквито само марката да може да предложи, както и да се фокусира върху батериите и технологичния производствен прогрес. 

Планира се разработването на нова платформа за електромобили от среден до висок клас, с подобрено задвижване, уникален стил и ниска височина. 

Във връзка с така наречената компактна e-Axle платформа и възможно най-тънкия пакет от високоволтови батерии отсекът за двигателя ще бъде изключително тънък, но моделът ще се радва на комфортен и просторен интериор. Това ще бъде постигнато с оптимизирано разположение и намаляване на броя на различни части, както и с прилагането на технологията на Honda за контрол на удара, а самото купе ще комбинира отличния дизайн с динамиката. 

По-леки
За новите си серийни електромобили Honda ще заложи на спортни показатели и удоволствие от шофирането.

Към олекотените купета на автомобилите от новата електрическа серия производителят ще добави и напълно нова задвижваща система, чиито размери и маси ще са още по-компактни благодарение на прилагането на натрупания от Honda технологичен опит във Формула 1 и разработването електрически хибриди. Новите машини ще са с близо 100 кг по-леки спрямо актуалните. 
Тежки компоненти като високоволтовата батерия и захранващият блок ще бъдат ниско разположени в централната част на автомобила, за по-нисък център на тежестта за повече стабилност и спортни показатели. 
Благодарение на комбинацията от високоефективен захранващ блок и технологичния си опит по отношение на аеродинамиката, натрупан в моторните спортове, автомобилите от новата елктрическа серия ще се отличават с характерното за Honda спортно поведение и водеща в света енергийна ефективност. По този начин компанията ще се стреми да постигне икономичен пробег в рамките на 480 км за всеки от моделите в гамата Honda 0 Series.

По-умни
Оборудвани с новата оригинална операционна система, моделите от гамата ще предлагат дигитална платформа, оптимизирана към потребителското изжививяна (UX) и високотехнологична свързаност. Функциите на автомобила непрекъсато ще бъдат обновявани безжично по метода OTA (over-the-air), което ще ги превърне изключително ценни продукти, каквито само Honda ще има възможност да предлага. 
Останалите технологични новости предвиждат E&E архитектура, оригинална персонализация на полупроводниците SoC (system-on-chip). Тя ще включва изкуствен интелект, ключов за автоматизацията, както и за понижаването на енергийния разход. 
Автоматизираното шофиране и усъвършенстваните системи за подпомагане на водача AD/ADAS ще бъдат усъвършенствани, за да са в по-голяма хармония с човека чрез прилагане на сензорни технологии и AI. 

Преходен период – средата на 20-те години на XXI в.
По време на преходния период съществуващите заводи за производство на модели с ДВГ ще поемат и това на електромобили на една и съща поточна линия. Honda ще въведе и необходимите технологии, за да реализира концепцията си “Thin, Light and Wise” (тънък, лек и умен). 
Кулминацията на всички тези инициативи се очаква да се случи през 2028 г. в специалния завод за електромобили в Канада, където марката се надява да намали производствената цена с 35%.