Porsche разширява моделната гама на изцяло електрическия Macan

Porsche разширява моделната гама на изцяло електрическия Macan

Новото Porsche Macan със задвижване на задните колела е най новото попълнение в гамата на изцяло електрическия SUV модел. Следва го новият Macan 4S, позициониран в по-високата част на моделната гама.

Докато фокусът при Macan със задно предаване е предимно върху високата ефективност и максималния пробег, новият Macan 4S ще заеме място в нишата между Macan 4 и Macan Turbo. Подобно на моделите, представени в началото на 2024 г. 4S е оборудван с електронно контролирана система Porsche Traction Management (ePTM), която разпределя задвижващата сила между предния и задния мост около пет пъти по-бързо от конвенционална механична система за задвижване на всички колела.

Macan: 100 kWh батерия и високоефективна силова електроника
Macan получава захранване с високо напрежение от батерия с бруто енергийно съдържание 100 kWh. Задвижването се осигурява изключително от електрически мотор на задния мост, който се използва в Macan 4, с диаметър 210 милиметра, активна дължина 200 мм и мощност от 250 kW (340 к.с., Macan Electric (WLTP): комбинирана консумация на енергия: 19,8 - 17,0 kWh/100 км; CO2 емисии комбинирани: 0 g/km; CO2 клас: A). Електрическият мотор е с импулсен инвертор, работещ с токове от до 480 ампера (PWR), в който се използват управляващи прибори от високоефективния полупроводников материал силициев карбид (SiC) с цел осигуряване на по-висока ефективност. Той значително намалява загубите при преходните процеси в режими на натоварване PWR и позволява реализацията на по-високи честоти на превключване. В комбинация с Launch Control, Macan генерира до 265 kW (360 к.с.) на overboost мощност, а максималният въртящ момент е 563 Нм. Ускорението до 100 км/ч става за 5,7 секунди, а максималната скорост е 220 км/ч. Липсата на задвижване на четирите колела води до намаляване на теглото на Macan със 110 килограма спрямо Macan 4, и следователно изисква по-малко енергия за задвижване. Благодарение и на това, комбинираният пробег по WLTP достига 641 км.

Macan 4S: мощни електрически мотори и PASM стандартно
Macan 4S е оборудван с нов електрически мотор на задния мост и мощен импулсен силициево-карбиден инвертор (SiC) с работни токове до 600 ампера. Електрическият мотор е с диаметър 230 милиметра и активна дължина 150 милиметра. В съчетание с електрическия мотор на предния мост, използван също в Macan 4 и Turbo, общата системна мощност достига 330 kW (448 к.с.) с кратко повишение на мощността до 380 kW (516 к.с., Macan 4S Electric (WLTP): Консумация на енергия, комбинирана: 20,7 - 17,7 kWh/100 км; CO2 емисии комбинирани: 0 g/km; CO клас: A). С Launch Control, максималният въртящ момент е 820 Нм. Данните за динамичните качества също са впечатляващи: с Launch Control Macan 4S прави стандартния спринт 0 – 100 км/ч за 4,1 секунди и постига максимална скорост от 240 км/ч. Той има комбиниран WLTP пробег до 606 км. Macan 4S е оборудван с електронно управление на амортисьорите Porsche Active Suspension Management (PASM) стандартно. Адаптивното въздушно окачване със система за нивелиране и регулиране на височината, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) и завиването на задния мост позволяват допълнително оптимизиране на поведението на ходовата част и подобрени динамични качества и комфорт.
Двата нови модела притежават всички качества на второто поколение на Macan, включително атрактивен дизайн с оптимизирана аеродинамика за подобряване на пробега (Cw= 0,25). 800-волтовата архитектура на Premium Platform Electric (PPE) позволява възможност за зареждане с постоянен ток с мощност до 270 kW. Високоволтовата батерия може да се зарежда от 10 до 80 процента в рамките на около 21 минути при подходяща станция за бързо зареждане.

Нов цвят, нови колела, нов пакет Offroad design 
Нов цвят на каросерията, Slate Grey Neo, вече е наличен за всички модели Macan. Към предложенията по отношение на колелата са добавени 20-инчовите с дизайн Macan S. Опционално за всички варианти се предлага и нов пакет Offroad design, който допълнително подобрява функционалността на Macan в ежедневието. Груби черни пътища и особено стръмни изкачвания и спускания могат да се овладяват още по-лесно от преди. Променена e геометрията на предната част на бронята с увеличен ъгъл на заход (ъгъл на предния надвес) до 17,4 градуса, в зависимост от модела (при наличие на въздушно окачване на специално повишено ниво). В комбинация с адаптивното въздушно окачване, пакетът Offroad design спомага за увеличаване на просвета с 10 мм до 195 мм при нормална настройка. Porsche предлага пакета във Vesuvius Grey и в цвета на каросерията. Предната бронята, страничните прагове, панелите на дифузьора и релсите на покрива са в цветово съответствие. В унисон са и 21-инчовите Offroad design колела във Vesuvius Grey. За клиенти, които избират пакета Offroad design в цвета на каросерията на автомобила, защитните лайстни на вратите са боядисани в същия цвят. Релсите на покрива могат да бъдат поръчани в черно, сребристо или Turbonite (само за Turbo). За Macan, Macan 4 и Macan 4S предната броня с офроуд вложки във Vesuvius Grey също е предлага отделно. Ъгълът на заход се увеличава, както при пакета offroad design. 

Porsche Driver Experience с нов дизайн и нова функция
С електрификацията на Macan, Porsche въведе изцяло нов дисплей и система за управление в своя успешен SUV модел. Porsche Driver Experience предлага комбинация от дигитални и аналогови елементи. Те включват група на инструментите с 12,6-инчов извит дисплей, 10,9-инчов дисплей за пътника, head-up дисплей с технология за добавена реалност и амбиентно осветление с комуникационна светлина. Porsche отново напълно актуализира дизайна на екраните за всички модели Macan. Сега той включва емоционална приветлива анимация, променен съвременен външен вид, и новото приложение Themes, което може да се използва за регулиране на цвета на фона на дисплеите и амбиентното осветление, което да съответства на цвета на каросерията, с дванайсет цвята за избор. Двата нови модела Macan са налични за поръчка, доставките започват през втората половина от годината.