Porsche подложи Taycan на значителни подобрения

Porsche подложи Taycan на значителни подобрения

Новите версии са с по-висока мощност, по-голям пробег, ускоряват за по-кратко време и зареждат по-бързо с изключителна стабилност на тези процеси. 

Porsche Style се погрижи да изостри чертите на дизайна и да разграничи стилово Turbo моделите. Всички версии на Taycan разполагат с още по-обширен списък със стандартно оборудване и с интегрирана система Porsche Driver Experience от най-ново поколение, с подобрен дисплей и управление.

И трите варианта на каросерията ще включват многобройните модификации още от деня на представяне на пазара –  спортният седан Taycan, универсалният Taycan Cross Turismo, който се  предлага с офроуд пакет, и спортният, но практичен Taycan Sport Turismo. За всеки един от тях се предлагат четири варианта на задвижване, с версии със задно предаване и задвижване на всички колела. Новите моделни варианти ще бъдат налични в центровете на Porsche от пролетта на 2024 г.

В процеса на утвърждаване на моделите за серийното производство развойните инженери и тестовите пилоти са изминали повече от 3,6 милиона километра по света със специални, покрити с камуфлажни облицовки, автомобили. Целта е да бъде проверен, анализиран и утвърден всеки аспект на промененото задвижване на първия изцяло електрически спортен автомобил от Porsche. Досега производителят на спортни автомобили е произвел почти 150 000 автомобила Taycan. 

„Поставихме началото на новата ера на електрическата мобилност с Taycan в края на 2019 г. Той веднага доказа ролята си на променящ правилата на играта и е новатор в сегмента на електрическите автомобили“, отбелязва ръководителят на моделната линия Кевин Гиек. „Сега продължаваме тази успешна история с цялостно обновения Taycan. Моделната линия достигна нови висоти по отношение на динамичните качества, с изключително пътно поведение и удоволствие от шофирането. Същевременно с това успяхме значително да подобрим ефективността, пробега, удобството при ползване в ежедневието, и комфорта.“

Още по-добри динамични показатели 
Всички модели от актуализираната гама ускоряват много по-бързо от своите предшественици. Ето два примера позиционирани в двата края на моделната гама: спортните седани, Taycan и Taycan Turbo S достигат 100 км/ч от място, съответно, само за 4,8 секунди (Taycan: Разход на електрическа енергия* комбиниран (WLTP) 20,0 – 16,7 кВтч/100 км, CO₂ емисии* комбинирани (WLTP) 0 г/км, електрически пробег* комбиниран (WLTP) 503 – 678 км, електрически пробег* в града (WLTP) 569 – 821 км) и 2,4 секунди (Taycan Turbo S: Разход на електрическа енергия* комбиниран (WLTP) 20,5 – 17,9 кВтч/100 км, CO₂ емисии* комбинирани (WLTP) 0 г/км, електрически пробег* комбиниран (WLTP) 558 – 630 км, електрически пробег* в града (WLTP) 612 – 691 км). Това ги прави съответно с 0,6 и 0,4 секунди по-бързи от своите предшественици.

С новата функция push-to-pass1 в пакета Sport Chrono с помощта на бутон може да се активира временно увеличаване с до 70 кВт на мощността в продължение на 10 секунди, в зависимост от модела. Повишените параметри по отношение на ускорението са резултат и от по-голямата изходна мощност на системата. Базовият Taycan например разполага с 60 кВт по-висока мощност от преди. В Taycan Turbo S увеличението достига 140 кВт с активиран Launch Control. По този начин системната мощност на най-върховия модел нараства до 700 кВт/952 к.с..

Над 35 % по-голям пробег в сравнение с предшественика
В зависимост от варианта на каросерията и задвижването, пробегът по WLTP се е увеличил до 678 км, което означава 175 км или 35 % повече. Обновеният Taycan не само изисква по-малко спирания за зареждане от своя предшественик при дълги пътувания, но може да бъде зареждан по-бързо: на 800-волтови постояннотокови (DC) зарядни станции, например, той може да се зарежда с мощност от до 320 кВт. Това означава мощност с 50 кВт по-голяма от преди. Значително подобрен е процеса за бързо зареждане с новия акумулаторен пакет performance battery. Това означава, че мощността на зареждане от над 300 кВт може да се поддържа до 5 минути, а много висока мощност на зареждане може да се постигне по-бързо, дори при ниски температури.

В зависимост от стила на шофиране на водача, както и от останалите променливи, това може да намали наполовина времето, необходимо за покачване на нивото на заряд на батерията от 10 до 80 % в сравнение с досегашния модел. В първото поколение Taycan времето за зареждане от 10 до 80 % състояние на заряда (SOC) при 15 градуса по Целзий е 37 минути. При същите условия на обновения Taycan са му необходими само 18 минути въпреки по-големия капацитет на батерията. Performance Battery Plus вече има брутен капацитет от 105 кВтч, увеличен от досегашните 93 кВтч.