Премиера на новото Porsche Panamera в България
Премиера на новото Porsche Panamera в България
Официалната премиера на новото Porsche Panamera се състоя днес, 22 март 2024, в гр. София, в присъствието на журналисти и известни личности. С впечатляващ спектакъл с арт шоу и 3D мапинг беше представено третото поколение на Panamera – визията на Porsche за луксозен спортен четириврат седан.
Витоша Спортс Карс – официалният вносител на Porsche за България, отбеляза премиерата с вълнуващо арт шоу, изнесено от известния български стрийт арт майстор и художник Станислав Трифонов - Nasimo, който внесе български елементи в творбата си, посветена на Panamera. Новото Porsche Panamera беше представено под звуците на музика, специално създадена за събитието от композитора Иван Шопов.
Porsche Panamera навлиза в своето трето моделно поколение. Луксозният седан на производителя на спортни автомобили подчертава своя спортен характер, предлагайки още по-мощни задвижващи системи. Цялостният профил на автомобила е подобрен благодарение на фундаментално модернизираната операционна концепция и изобилието от иновативни технологии. Сред тях е новата система на ходовата част Porsche Active Ride, която съчетава значително по-високо ниво на комфорт със спортни параметри и динамичното поведение при шофиране, което е същностна черта на Porsche.
Porsche предлага общо четири високо ефективни E-Hybrid задвижвания за новата Panamera в отговор на голямото търсене на този тип задвижваща система. Всички варианти на E-Hybrid осигуряват по-добри динамични качества, пробег и ефективност. Panamera Turbo E-Hybrid е включена в гамата още от самото представяне на модела. В основата на система стои основно преработен четирилитров V8 двигател с принудително пълнене с два турбокомпресора. Мощността на електрически мотор, който е с нова конструкция е 140 кВт (190 к.с.). Системната мощност на тази комбинация е 500 кВт (680 к.с.), а общият въртящ момент достига внушителните 930 Нм. Porsche интегрира електрическия мотор в структурата на цялостно преработената осемстепенна PDK трансмисия с два съединителя. Това решение за дълбока интеграция и елиминирането на необходимостта от използване на електрически мотор с отделен корпус снижава теглото с около пет килограма. То включва и общ модул на електромотора и масления кръг на трансмисията с което се оптимизира топлинният баланс на електрическия задвижващ блок и се осигурява по-висока продължителна мощност от електрическия мотор.
Panamera Turbo E-Hybrid ускорява до 100 км/ч за 3,2 секунди и има максимална скорост от 315 км/ч. Капацитетът на акумулаторната батерия вече е 25,9 кВтч. Това позволява еквивалентен електрически пробег от до 91 километра съгласно комбинирания WLTP цикъл или 83–93 км в градския цикъл. Нова силова електроника на интегрираното зарядно устройство за променлив ток с мощност 11 кВт съкращава времето за зареждане на подходящи системи до 2 часа и 39 минути.
Вариантите Panamera и Panamera 4 също са налични по време на представянето. Промени в системата за турбопълнене, горивния поток в системата за впръскване и алгоритъма на ъгъла на изпреварване на запалването спомагат за оптимизацията на работата на 2,9-литровия V6 турбо двигател с два турбокомпресова. Сега той генерира 260 кВт (353 к.с.) и предлага 500 Нм въртящ момент – това е увеличение от съответно 17 кВт (23 к.с.) и 50 Нм в сравнение със същите параметри при предшественика. По този начин Panamera ускорява до 100 км/ч за 5,2 секунди, а максималната скорост се увеличава до 272 км/ч. При Panamera 4 със задвижване на всички колела тези показатели са съответно 4,8 секунди и 270 км/ч.