Динамика и мощност от Щутгарт
Динамика и мощност от Щутгарт
Добавянето на повече мощност, според Porsche, е важна стъпка в превръщането на великото в още по-велико. Вземете например новия Cayenne Turbo E-Hybrid със 739 к.с. „Проклетото“ нещо е най-бързото SUV, което някога съм карал. При всяко едно ускорение усещах „болки“ във врата. При всяко едно рязко натискане на педала на газта Cayenne Turbo E-Hybrid иска да те пречупи, да те „нарани“, да ти покаже колко си „нищожен“, да те „убие“ направо. Cayenne Turbo E-Hybrid е истински звяр, създаден да ви дава само едно - усмивка!
Какво е новото за 2024 г.?
Независимо дали някой го е искал или не, Porsche доставя най-мощния Cayenne Turbo за 2024 г. Cayenne Turbo E-Hybrid със 739 к.с. е plug-in хибрид, който според Porsche може да ускори до 100 км/ч за 3,5 сек. и да достигне максимална скорост от 295 km/h. Cayenne Turbo E-Hybrid вече има по-голяма батерия и по-мощно бордово зарядно устройство с 11 kW. Всички Cayenne Turbo E-Hybrid се предлагат стандартно с адаптивно въздушно окачване, което включва нов двуклапанен и двукамерен блок. Torque Vectoring Plus на Porsche вече е стандарт, докато динамичното управление на шасито на Porsche и управлението на задната ос са по избор. E-Hybrid идва и с новите LED фарове с матрични лъчи на Porsche, a в нормалният нехибриден модел на Cayenne Turbo това е премахнато.
Интериор
УАУ! Бих спрял до тук, но ми е неудобно от домакините и ще бъда малко по-конкретен. Няма скърцащи сглобки, няма евтини материали, както сме свикнали да виждаме в повечето автомобилни производители. Това е най-важното за мен за интериора на един автомобил. Интериорът да бъде ТОП! В Porsche влагат много умисъл в това, което правят и предлагат за своя клиент. Те някак си успяха да овладеят тренда на големите безмислени дисплеи, евтини материали и кофти сглобки. Те успяват някак да запазят статуквото в своите автомобили, което се харесва от истинските автомобилисти. Те изнесоха някои от функциите като физически бутони, тези, които се ползват най-много докато пътувате, както всъщност е било винаги. Шапка им свалям на инженери и дизайнери от Porsche, докато баварците гонят и се оглеждат в тренда на некачествените трендодатели Tesla, от Porsche някак си успяват да ги изпреварят с няколко стъпки и да привлекат още повече фенове. Физическите бутони за климатика в интериора са едно от най-якото нещо. Дизайнерите са се погрижили те да са красиви и удобни. С лекота боравите с тях и настройката на климатика се случва бързо без да разсейва шофьора и без да се налага да отбива, за да си настрои климатика, като при някои „премиум“ други марки. Същото е и с динамичните режими на автомобила. „Инсталирани“ са буквално на волана встрани в дясно. Има един кръгъл мултифункционален бутон, който върши чудеса с автомобила и носи точно тази усмивка, за която ви говоря в самото начало. Още веднъж позициониран на удобно място и с много мисъл. Това е любимото ми в този автомобил, защото превключването от нормален режим към спортен става с лекота и усмивката се поява веднага на лицето.
Другото от интериора се вижда от самите снимки, елегантна кожа, удобни седалки с достатъчно място за всички в автомобила. Вярвате или не, нямам и грам забележка към интериора, а излъгах, само в камерата за задно виждане. Има нещо сбъркано в нея и някак пречупва реалността и обектите са изкривени.
Двигател, трансмисия и производителност
Както вече ви споменах имаме 739 к.с., които идват от 4,0-литров V8 бензинов двигател с две турбини и с помощта на електрическия мотор, разбира се, достига фрапиращите 950 Нм въртящ момент. Автоматичната кутия е 8-степенен ZF (най-мислената и надеждна кутия ever), работи плавно и прецизно. Смея да твърдя, че много автомобилни производители я търсят, за да я внедрят в своите автомобили. Задвижването е 4х4 с помощта на което Cayenne Turbo E-Hybrid ускорява от 0 до 100 км/ч за близо 3,5 сек. и достига максимална скорост от 295 км /ч.
Кормилното управление е директно и леко. Електрическият мотор на новия Cayenne Turbo E-Hybrid има 174 к. с., значително подобрение спрямо 134-те на по-стария му брат. Батерията от 20,6 kWh също е значително по-голяма, но също така важно е вграденото зарядно устройство от 11,0 kW. Подобно на базовия Cayenne, Turbo E-Hybrid използва адаптивно въздушно окачване, за да ограничи лудото си представяне на пътя. Спирачките също са значително подобрени за разлика от предходното поколение. Няма нещо в автомобила, което да не е подобрено!
Ходова част
Новите модели Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid се предлагат стандартно с адаптивно въздушно окачване, включващо двукамерна, двуклапанна технология. То дава възможност за отделна настройка и адаптация на характеристиките на фазите на свиване и разширяване на окачването. Технологичното решение подобрява параметрите както по отношение на комфорт, така и на безопасност и осигурява по-широк спектър между настройките на ходовата част Comfort и Sport Plus. Окачването съчетава уверена управляемост при динамично шофиране в завои, с насочено към комфорта поведение при бавно движение и ограничаване на накланянето в надлъжна и напречна посока. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) също е стандартна система в оборудването на Cayenne Turbo E-Hybrid. Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) и задният мост с управление се предлагат като опции.
Инфоразвлекателна система, свързаност и безопасност
Всеки Cayenne има Porsche Connect Plus, който вкл. Wi-Fi Hot Spot, както и безжичните Apple CarPlay и Android Auto. Предлага се с две озвучателни системи, Bose с 14 високоговорителя или по-скъпа Burmester, която изпомпва 1455 Watt през 21 високоговорителя. Въпрос на вкус и предпочитания кое от двете ще изберете, но за мен Bose предлага задоволително озвучаване и ви е напълно достатъчна.
Дълъг е списъкът от технологии за подпомагане на водача в новия Cayenne Turbo E-Hybrid. Част от тях са предупреждение за челен сблъсък, автоматизирано аварийно спиране и предни и задни сензори за паркиране. Няколко други активни помощни средства за водача са опционалните система за нощно виждане, адаптивен круиз контрол и асистент за поддържане на лентата.
Заключение
Aко можех да опиша Porsche с няколко думи, то това биха били: качество, динамика, прецизност и надеждност! Нещо, което липсва при много от производители в днешно време или поне от части. Ако имате достатъчно сериозни годишни доходи и имате желание да закупите сериозен SUV автомобил, то това е вашият избор. Освен, че може да си возите семейството, става и да си правите кефа на писта. Porsche e друго ниво, друг паралел, който малцина биха си го позволили и разбрали. Специално за мен този Cayenne остава един от най-яките SUV-та ever!
ВИДЕО: