Citroen C3 Aircross: Entry level French funkiness

Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 к.с.

Citroen C3 Aircross: Entry level French funkiness

Накратко
Компактно мини сувче/кросоувър, с приятни акценти в интериора и весел външен вид.
Предназначен за млад човек или двойка, която си има максимум 1 домашен любимец (незасимо дали куче или дете). Седалките са удобни при едно условие – да няма много завои, защото им липсва странична опора. Окачването е меко, но на моменти поема неравности грубо и това изненадва неприятно. Все едно рижаво пухкаво детенце с лунички изведнъж пусне сръбска псувня насред детската площадка.

 

Караме го
Ситроенът се управлява лесно, воланът е лек, но прецизен. На моменти се налага да правиш малки корекции, но това е съвсем нормално при асистираните с електромотор волани. Назад видимостта е ограничена, което отново е съвсем нормално. Съвременните автомобили се опитват да компенсират това с асистенти. Нивото на оборудване Feel идва стандартно с парктроник, а Shine идва с 360-градусова камера.

Колата се кара лесно и защото седиш високо, това помага при ориентиране в пътната обстановка. Таблото влиза много надълбоко, предното стъкло е скосено и макар че предницата е къса, водачът стои далеч от нея. При липса на преден парктроник това понякога изпотява при маневриране.

C3 ускорява с прилично, макар и след лека турбодупка. Тя остава налична и в спортен режим. Ентусиазмът на 130-те кончета не трае дълго и двигателят бързо влиза в плато. Трябва да се внимава при изпреварвания, защото нелинейното ускорение може да изиграе лоша шега.
 
Друг „бъг“ е бавното запалване на двигателя при активирана START/STOP система. Ако си на Т-образно кръстовище или пък ще правиш ляв завой през насрещно и ти трябва бърза реакция, по-добре системата да е OFF. Половин секунда e от значение в такива ситуации.

Весел момент

Citroen C3 Aircross се предлага само с предно предаване, но има режими за пясък, за сняг. Дали в огромния parts bin на Stellantis са намерили нещо и са го метнали или се споделя нещо с най-малкия Jeep – Renegade? Who cares. Аз лично нямах повод да тествам снежния режим, нито пък дюнестия. На спокоен извънградски път без много остри завои изпъкват седалките, които са bespoke разработка на Citroen с няколко слоя и уникален контур. Проблемът идва с ниската преграда на седалката.

В завои седалките не държат, ако имаш бразилски гени от кръста надолу.

Возим се
На моменти ситроенчето хлопаше стабилно на пътни ондулации като по Джеймс Баучер в София, както и на разни дупки по пътя към Самоков, същото важи и за капаците на шахтите под кръговото на Лъвов мост. Сякаш цялата кола се разтърсва. Изненадващо на фона на возията, която си е ОК.

Отпред таванът е далеч и е просторно, отзад прозорчетата са малки и усещането е леко схлупено.
Двигателят се чува при ускорение, иначе колата не е шумна.

Интериорът е миш-маш от готини акценти и нетолкова ОК моменти.
Въздуховодите, примерно, са art deco. Централната конзола e с пиано лак, има акценти с алюзия за алуминии, на този фон и стабилни количества good old пластмаса, без която не може да мине автомобил, който да може човек да си позволи, без да продава кокаинец на богато/и.

Сглобката е добра на първо четене, има колебание в средната конзола, но няма звук от скърцане. Важно е да отбележим, че оценката на колата в ревютата на собствениците в сайта Parkers – е 4 от 5. Така че най-вероятно и твърдата пластмаса се преглъща с времето.

Как върви чатът с C3? Инфотейнмънт.

Всяко едно ситроенче върви с Apple CarPlay и Android Auto през кабел. Инфотейнмънтът е с големи бутони, менютата са плитки.

Всеки car reviewer ще го каже, редно е и ние: смяната на температурата е само през дисплея.
Оh, my gosh.

Може би е крайно време да я сетваме, преди да тръгнем.
Барникането е повече от anxiety, отколкото от реална нужда.
 

C3 Aircross си пада малко трансформърс

Задните седалки се плъзгат напред-назад и увеличават обема на багажника, който стартира от 410 литра и има двойно дъно. Плъзгането на седалките не е уникално за ситроен, но е практично решение за автомбил, който не е особено дълъг.

Ако не го взимаш за семеен автомобил, C3 Aircross e съвсем файн.
Практичен е, има си големи джобове във вратите, отделения за чаши в централната конзола и долапче с плъзгаща се щора. Ако го мислиш за семеен, то по-добре детето да е едно, защото отзад няма място за сериозен кош за бебета, вратите не се отварят широко, за да влиза седалка без проблем. Пространството отзад идва късо. Багажникът ще побере количка и почти нищо друго.

Ситроенчето атакува сърцето със свеж стайлинг на светлини и джанти и някои готини решения в интериора (въздуховоди и опция за плат върху таблото), дупето с уникални Advanced comfort седалки и портмонето с цена от 42 хиляди за бензинов двигател със 110 коня и ръчна скоростна кутия.

Мерим го по джоба
Цената започва от 42 хиляди. В нея стандартно влизат: асистент за тръгване от наклон, система за следене фокусираността на водача и разпознаване на пътните знаци.

Най-високото ниво започва от 48 хиляди и там стандартно влиза широкоъгълна камера за заден ход. Много полезна, когато излизаш с дупето напред на някой натоварен път.

Кои сме ние, че да съдим, но все пак

C3 Aircross e най-достъпният вариант да се оборудваш със SUV-че от френския quirky бранд. След години на унификация сега Stellantis отново връщат ситроенското в Ситроен.

C3 Aircross няма да те потопи изцяло в кроасанена возия и амбианс, но в сравнение с другите сиви функционални мишлета от сегмента, си е направо шансон за сетивата.