Най-мощното серийно Porsche с рекордни времена за обиколка на Лагуна Сека и Нюрбургринг

Най-мощното серийно Porsche с рекордни времена за обиколка на Лагуна Сека и Нюрбургринг

Porsche разширява моделната гама на своя изцяло електрически спортен седан, включвайки в нея моделите Taycan Turbo GT и Taycan Turbo GT с пакет Weissach. Последният е създаден за движение по пистата, поради което задните седалки са елиминирани в името на подобряването на съотношението между мощност и тегло.

Все още не е на пазара, но вече е рекордьор
Taycan Turbo GT с пакет Weissach спечели титлата за най-бърз електрически автомобил от серийно производство на “Weathertech Raceway Laguna Seca”, Калифорния, на 23 февруари 2024 г. С време от 1:27.87 мин., пилотът на Porsche Ларс Керн направи най-бързата обиколка, регистрирана до този момент за одобрен за движение по нормални пътища електрически автомобил.
Малко преди това, предпроизводствена версия на същия този модел постави нов рекорд в този клас на Нюрбургринг. И тогава автомобилът се пилотираше от Ларс Керн, който успя да запише време за обиколка от 7:07.55 мин. на Северната дъга на Нюрбургринг. Това официално време за обиколка е с невероятните 26 секунди по-кратко от записаното от Керн при последната му рекордна обиколка със седан Taycan Turbo S Sport, оборудван с пакета Performance през август 2022 г. То маркира и текущия рекорд за серийни електрически автомобили и също така прави Turbo GT най-бързият автомобил с четири врати при всички типове задвижване на Нюрбургринг.
„Двата рекорда, в Лагуна Сека и на Северната дъга на Нюрбургринг, показват какъв страхотен потенциал за движение на състезателна писта притежава Taycan“, отбелязва вицепрезидентът, отговорен за моделната линия Кевин Гиек. „За да докажеш своите възможности на подобно трасе, не е достатъчно просто да разполагаш с много мощност. Цялостната комбинация от ускоряване и спиране, сцепление в завои, аеродинамика, стабилност и фина настройка трябва да е възможно най-добрата. При Taycan Turbo GT и Taycan Turbo GT с пакет Weissach нашите инженери са постигнали това по абсолютно впечатляващ начин. Те вече са свършили страхотна работа при наскоро актуализираните съществуващи модели Taycan. Но нашите нови GT модели отново поставят нови стандарти по отношение динамика на шофиране.”

Нова силова електроника при задвижването
Наскоро Porsche значително обнови моделната линия Taycan и като цяло увеличи общата системна мощност на автомобилите. Освен всичко друго, подобреното задвижване с нов електрически мотор на задния мост позволява постигане на още по-добри динамични параметри в сравнение с предшестващите модели. Taycan Turbo GT и Taycan Turbo GT с пакет Weissach са новите върхови спортни модели, издигащи възможностите на Taycan на следващото ниво. Оборудвани с по-мощен импулсен инвертор, двата автомобила имат мощност от 580 kW. С Launch Control, мощността може да нарасне до 760 kW при режим на „овърбууст“ или до 815 kW за 2 сек. според метода за измерване на пиковата мощност.
Taycan Turbo GT се нуждае от само 2,3 сек. за спринта от нула до 100 км/ч или само 2,2 сек. при варианта с пакета Weissach. Това прави модела с една до две десети от секундата по-бърз от Taycan Turbo S. Разликата в ускорението от място до 200 км/ч е още по-осезаема: 6,6 или 6,4 сек. за Taycan Turbo GT без/със Weissach пакет, или с до 1,3 сек. по-бързо от същото ускорение при Taycan Turbo S.

Създаден за постижение на писта: Taycan Turbo GT с пакет Weissach
Taycan Turbo GT с пакет Weissach с допълнителни аеродинамични компоненти и мерки за намаляване на теглото е конструиран с ясната задача за постигане на изключителни динамични параметри. Taycan Turbo GT с пакет Weissach ускорява от нула до 100 км/ч за 2,2 сек., което прави двуместния автомобил с една десета от секундата по-бърз от аналогичния като мощност Taycan Turbo GT. Максималната му скорост е 305 вместо 290 км/ч.

Taycan Turbo GT (WLTP):
Разход на енергия комбиниран цикъл: 21,6 – 20,7 kWh/100 км (WLTP); CO2 емисии комбинирани: 0 г/км; CO2 клас: A

Taycan Turbo GT с пакет Weissach (WLTP): 
Разход на енергия комбиниран цикъл: 21,3 – 20,6 kWh/100 км (WLTP); CO2 емисии комбинирани: 0 г/км; CO2 клас: А

Taycan Turbo S (2024)(WLTP):
Разход на енергия комбиниран цикъл: 20,5 – 17,9 kWh/100 км; CO2 емисии комбинирани: 0 г/км; CO2 клас: A