Unitronic с проект на Audi A3

Audi A3

Unitronic с проект на Audi A3

Ако сте ходили на някое от по-големите изложения (събори) на VAG групата, няма как да сте пропуснали огромните щандове на Unitronic с неизброимите им тунинговани автомобили и момичета, разписващи плакати с последното им творение - Audi A3 2.0T от 2008 г.

Базираните в Монреал Unitronic Chipped са основани от Майк Зиелински и Майк Шмигел, които учели как софтуерните промени могат да подобрят работата на двигателя като продължат да се ползват заводските датчици. Като компютърни разработчици двамата официално стъпват в автомобилната индустрия през 2003 г. Те разработват редица софтуерни програми, фокусирани върху мощността и надеждността при различните комбинации от инжектори и турбини за 1,8T мотора, често срещан при Audi. От тогава Unitronic са създали втрещяващ брой проекти, включително VW Rabbit Mk5 AWD (Golf 5), с който да рекламират продуктите си. Въпреки това за 2011 компанията е нямала проект чак до края на февруари, а предстоящото автомобилно изложение било съвсем скоро.

След като претеглили алтернативите за подходяща кола, конструкторите избират Audi A3 от 2008 г. Все пак двулитровият й TFSI мотор е лесен за модифициране, а платформата на А3 може да изглежда много “секси”, ако се модифицира правилно.

Майк Шмигел дава огромната задача по координирането на проекта на Стив Ваз от Unitronic, който оползотворява наличното оборудване на фирмата. Той започва като ограбва отделението за части от европейско Audi S3, взимайки си по-голямото К04 турбо, по-големи инжектори и интеркулер.

След това екипът е трябвало да изработи няколко части по поръчка. Това включва всмукателния колектор, закачения за него конусовиден филтър, който позволява на К04-ката да диша по-дълбоко.

За турбото е създаден прототип на горещия край с 3-инчова тръба, свързана с резонатор. Разбира се, като едни софтуерни експерти, Unitronics модват ECU-то през OBD2 порт и инсталират stage 2+ софтуер. В комбинация с гореспоменатите модификации А3-ката успява да запали своите гуми с цели 354 к.с. и 480 Нм въртящ момент.

След въпроса за поведението на колата идва и външният й вид. Отново започват да надграждат със заводски части и взимат боди кит от S3, предна и задна броня, прагове и лайстни на вратите дело на TM Tuning. Частите били поръчани от каталога за двуврато S3 вместо за Sportback, което довело до малък проблем с напасването на задната броня върху американското A3.

С визуалния тунинг се заемат LL Arts от Канада. Те премахват емблемите отзад и боядисват предната решетка, покрив и огледала с черна пиано боя за контраст.

След като колата се връща при Unitronic, Патрик Лапорте отделя два дена да прокарва жици и маркучи за въздушното окачване, тип Air Lift Performance Series. Отпред той монтира въздушните възглавници над амортисьорите, а отзад възглавниците седят на модифицирани носачи с амортисьори KONI.

Релетата на системата и двата компресора Viair с по 380 см2 са скрити в отделението на резервната гума. Само въздушният резервоар стои в центъра на елегантния багажник.

Въздушното окачване се управлява от дигитален контролер AutoPilot, който прибира плътно в калниците чифт джанти Rotiform BLQ с размер 8,5х19.

В стил 90-те години джантите са боядисани в тон с купето, за да изглеждат по-драматично. Дано не ви се случва да почиствате подобен тип бели джанти!

Същото комбиниране на цветове се прави и в интериора като фокуса е на оригиналните седалки от S Line серията на Audi. Те са освежени допълнително от Autoskin в Монреал, които ги обличат в черна италианска кожа с двойни сребристи шевове във формата на диаманти. Те също така претапицират корите на вратите и подлакътника, а допълнително слагат нови лайстни от S3 под вратите.

"Целта ни за Waterfest  2011 г. беше да направим А3-ката да изглежда добре", споделя Майк. За 2012 планираме да вдигнем нивото на колата още по-високо, за да се съревновава с по-лудите проекти на Unitronic. "Смятаме да сложим по-голямо турбо, за да достигнем 500 “коня” или повече, отделно и куатро задвижване, уякчени диференциали и трансмисия, а също и комплект големи спирачки", продължава той. "Ентусиазирани сме да завършим колата. За това се оглеждайте за нея на същото изложение и през тази година!".

В допълнение към самата кола, разработките на Unitronic по всмукателната и изпускателна система стават достъпни и за клиентите. Ауспухът ще пасне на А3, а също и на Mk5 GTI или GLI. Това всъщност е цялата част след горещата страна на турбото, но може да се поръча на отделни части в зависимост от нуждите ви. Всмукателната система ще е достъпна за 1,8Т и 2,0Т в GTI, Audi А3 и А4.