В Suzuki S-Cross има скрито съкровище!

Иван Давидов netcarshow

В Suzuki S-Cross има скрито съкровище!

Suzuki S-Cross притежава нещо, което трябва да имат всички автомобили!

 

Какво е Suzuki S-Cross с две думи?
Suzuki S-Cross е все едно от Lidl да произвеждат автомобили. Продуктът няма да има най-красивата опаковка и няма да е от модерен секси бранд, но ще предлага най-доброто съотношение цена - качество.
Suzuki са се доказали през годините като производител на надеждни автомобили, които носят на бой и са предназначени за по-непретенциозни хора, надживели желанието да си лепнат голяма емблема на челото и така цял свят да ги знае, че карат продукт на някой си важен-важен бранд.
Suzuki S-Cross е машина, която ще ти върши работа и няма да те излъже за разхода.
Спрямо конкуренти като Peugeot 3008, Nissan Qashqai, KIA Sportage интериорът изглежда едно, едно и половина поколение назад. От Suzuki предлагат само една конфигурация на задвижване - мек хибрид и ДВГ със 129 коня, но колата е по-лека спрямо конкурентите и ускорява по-ентусиазирано спрямо много други коли със 130-150 конски сили. Друга сила на Сузукито, че предлага екстри на по-ниска цена от конкурентите.

Как се държи Suzuki S-Cross на пътя и извън него?
Колата предлага една идея по-меко окачване. Това означава повече накланяне в завоите, но и по-лесно поемане на неравности при ниски скорости. Важно е да се знае, че моделът е популярен, освен в Унгария където се произвежда, но и в Гърция, Италия и Испания. Личните ми впечатления от гръцкия театър на действие са, че там хората го ползват заради добрия просвет, системата 4х4, което помага при маневри при стръмни пътища, тесни дворове под наклон и други битови ситуации, в които дълго междуосие и задно предаване примерно (като при моето старо Мерцедуче) бая се зорят. Suzuki S-Cross може да заключи диференциала и четирите колела да се въртят с една и съща скорост. Отново плюс за по-добра проходимост извън пътя.
Suzuki S-Cross не е спортист, не се и опитва да бъде. Няма да изненадам никого, ако кажа, че воланът е “изтръпнал” и изключително лек. Няма живо предаване между волана и колелата. Но липсата на обратна връзка от колелата повсеместно явление при почти всички нови автомобили.
Сузукито разполага със спортен режим, който прави педала на газта една идея по-чувствителен. Представянето на автомобила не се променя коренно, но спестява кик дауни и половин секунда замисляне при подаване на газ.
Генерално колата е лесна за употреба. В града е лесна за наместване и паркиране - дълга е едва 4 метра и 30 сантиметра, просветът е 17,5 сантиметра. междуосието от 2,6 метра пък е идеално за пресечен терен. 

 

 

Какво е да се возиш в Suzuki S-Cross?
Suzuki S-Cross предлага добро място на предните седалки, както и много добра видимост в сравнение с конкурентите, при които дизайнерите са си играли повече с предните и задните колонки. Разбира се, парктроник и камера за обратно виждане са в стандартното оборудване, но те не са панацея във всяка ситуация! Нощем при дъжд, примерно, добрата аналогова видимост винаги е за предпочитане. Отзад пространството е ОК. Като глезотийки можем да отбележим двустепенно подгряване на предните седалки.
Колата не е добре обезшумена. Това може да се предположи и от по-ниското тегло в сравнение с други автомобили от същия клас. Шум от двигателя влиза в кабината при ускорение независимо от скоростта. Шум от завихряния е отчетлив над 130 км/ч.
От друга страна по-ниското тегло работи за по-нисък разход. Това неусетно и някак по детски ни доведе до въпроса.
 

Колко харчи Suzuki S-Cross?
По време на теста беше каран изключително в градски условия и то в спортния режим,
с изключена Старт-Стоп система (гаси двигателя при спряло положение) и средният разход така и не надхвърли 6 литра. Останах силно впечатлен. По заводски данни, които в случая на Suzuki не са далеч от действителността, разходът на Suzuki S-Cross варира между 4,1 и 6 литра на 100 километра. 

 

Практичен ли е Suzuki S-Cross?
Не споделям мнението, че това е семейно сувче. Просто защото багажникът е малък за детска количка, да не говорим, ако трябва да се товарят още неща. Обемът е 430 литра. За сравнение конкурентите на теория предлагат повече на практика: Nissan Qashqai е с 504 литра, Peugeot 3008 с 520 литра, Hyundai Tucson с 620 литра. Това говори повече, че Сузикито си е в негова ниша. За добро и за лошо. Аз лично не бих го поставил в тази редица от модели.
Багажникът има двойно дъно, което може да е изключително полезно.
Полезен е и гладкият под, който се образува при сваляне на седалките. Те се делят 60/40 и се свалят с едно движение. Отзад мястото е по-скромно. Краката могат да се пъхнат под предната седалка. Самата задна седалка е малко къса. Ако децата са големи тийнейджъри, с новите поколения, които стигат 180 сантиметра във втори клас, просто не виждам как се побират на задната седалка.
Suzuki S-Cross е кола за семейни хора, които са пратили децата да учат в чужбина, или в столицата, и вече подават уше за внуче. Колата е практична откъм пространства за бутилки и чашки. Към ергономичността добавям и лесните за ориентиране копчета. Да, пластмасата е евтина и този интериор не печели награда за дизайн. Идеята при тази кола е нещата просто да вършат работа.
Интеракцията минава през бутони и врътки  и това ми допада. Човек свиква бързо с интериора и не се дразни на тъч бутони, които са опасни за ползване в движение и трябва да спираш едва ли не, за да си настроиш климатика.
 

Хайде да изплюем камъчето:
Какво е нещото в Suzuki S-Cross, което трябва да имат всички коли?

Ами мекият хибрид, като в случая хибрид е твърде силно казано. Хибридната система 48V добавя въртящ момент към ДВГ. Хем по-малко емисии, хем повече усмивки при ускоряване.
Електрическата енергия се съхранява в батерия. Зарежда се при намаляване на скоростта с предавка (не от спирачките). Този мек хибрид не може да движи колата изцяло електрически, но се справя чудесно със задачата да помогне на бензиновия двигател там, където той се задъхва или още не може да се разгърне хубаво.
При нормални условия на шофиране мекият хибрид подобрява разхода на гориво, а когато подадете по-рязко газ, подпомагането подобрява ускорението.
Самият двигател е 1,4-литров двигател с директно впръскване BOOSTERJET и турбокомпресор.
 

Други малки открития в Suzuki S-Cross
Suzuki S-Cross е по-рустикален автомобил, при него можете да откриете една от последните ръчни спирачки (не е електрическа) и да чуете онзи забравен, но будещ доверие кррък звук при изтегляне на лоста. 
Комбинацията от 4х4 и ръчна скоростна кутия също е рядкост при нови автомобили (май само Дъстър го предлага). Епъл карплей и Андроид ауто са налични (през кабел) и това решава всякакви проблеми, свързани с навигацията и въобще инфотейнмънта на Сузито.
 

Безопасен ли е Suzuki S-Cross?
Няма да пропусна и този път да похваля всички японски брандове и Suzuki, че предлагат пълен пакет от системи за сигурност от базовото ниво на оборудване.
Suzuki S-Cross сигнализира при опасност от удар, ако водачът не реагира. В базовото оборудват влизат 7 еърбега, адаптивен круиз контрол, асистент за мъртва точка.

 

Колко струва Suzuki S-Cross?
Цената на варианта с предно предаване започва от 51 990 лв. и стига до 59 990, но последното ниво на оборудване просто добавя панорамен покрив (това яде от пространството над главата особено на втория ред). Предпоследното ниво на оборудване добавя камера за 360-градусово наблюдение и кожен салон.
Реално, много добре оборудван автомобил с предно предаване може да получите за 54 000 лв. С 4х4 сумата за същото ниво на оборудване е 58 000 лв.
За сравнение базовото ниво на Nissan Qashqai с предно предаване започва от 54 450 лв. и с предно и ръчна скоростна кутия стига до 58 000 без 10 лв. При него има опция за мек хибрид и тя започва от малко по 80 000 лв. Има и опция за 4х4 и тя е налична от 74 490. Няма опция за 4х4 + мек хибрид.
На хартия и Peugeot 3008 също е конкурент, но бърза справка с ценовата листа, външния вид и екстрите показва, че това е друг клас автомобил. Същото важи и за Qashqai, просто Nissan предлага базово ниво на оборудване около 60 000 лв.
Конкурент по дух е Dacia Duster. Ръчна скоростна кутия, 4х4 и предложения със заводска газ за по-нисък разход на пари. Там няма предложение с мек хибрид и макар интериорът на Сузикуто да не е нищо особено, той е класи над Дачията. Не бих заложил на Дъстъра и в състезание по надеждност в сравнение с S-Cross-a. Duster доминира сериозно в полезния обем на багажника.

 

Какво друго можем да направим с тези 55 000 лв.?
Ако сме тръгнали за Suzuki, значи търсим надеждност. Защото за тези пари Ганя си взима второ поколение Кайен, слага си полицейски буркан до този с лютеницата и започва да гази наред.

Доказани хибриди може да открием при автомобили втора ръка от Toyota за около 46 000 лв. може да открием сертифицирани екземпляри Toyota Rav4 хибрид, но не и 4х4 с пробег от около 100 000 км. Друг вариант е по-нестандартният модел CH-R, който пък се радва на популярност в България и предлага хибридно задвижване на цена около 44 000 лв. но и с пробег от над 100 000 км.
Разбира се имаме и потенциална канибализация - тези пари са достатъчни за няколкогодишни Витари и Ес-кросове от предишното поколение. Така или иначе много от компонентите идват от него.

 

 

Често задавани въпроси?

Как се държи Suzuki S-Cross на пътя и извън него?
Една идея по-мека возия, заради по-големия просвет и изненадващо ускорение за 129 „коня“.

Какво е да се возиш в Suzuki S-Cross?
Отпред пространството е ОК, отзад има място за краката под предната седалка. Шум от двигателя при ускорение и шум от завихряния при висока скорост.

Колко харчи Suzuki S-Cross?
Около 5 лира смесено, реално, при съвсем нормално шофиране, дори с по-агресивни ускорения.

Практичен ли е Suzuki S-Cross?
Като цялостно предложение за автомобил - да, но багажникът си е скромен.

Колко струва Suzuki S-Cross?
За 58 000 човек си взима перфектния вариант.

За кого е Suzuki S-Cross?
Идеалният вариант е двойка без деца (или сам човек), която често бръмка до вилата (или пък за риболов) по черни пътища и която не иска нищо биещо на очи, а иска нова надеждна кола с нисък разход. Детс ит.