Renault Rafale: Красота, технологии и висока цена
Renault Rafale: Красота, технологии и висока цена
Renault продължава да засилва позициите си на пазара с нови и атрактивни модели. Един от тях, който много харесахме още с излизането му на пазара, е Renault Rafale. Изцяло новото за марката SUV купе се позиционира в D-сегмента и се произвежда в испанския завод на марката в Palencia.

Дизайнът: Спортна елегантност в спортна SUV купе форма
Renault Rafale е кросоувър със силно изразена SUV купе линия и дължина 4,71 м. Сред преките му конкуренти се нарежда Peugeot 408, с който споделя някои дизайнерски акценти.

Отличителна предна част
Предницата впечатлява със стилно разделени LED фарове, вертикални дневни светлини и мигачи, както и интересна 3D решетка, изградена от множество малки ромбове около логото на Renault.
Динамичен профил
Отстрани Rafale ясно показва своята купе идентичност — нисък покрив, висока линия на талията и агресивни линии на каросерията. Черните гланцирани елементи придават завършен вид и подсилват усещането за премиум автомобил.

Стилна задна част
Задницата е не по-малко атрактивна — LED стопове със смела форма, аеродинамичен спойлер тип "ducktail" и масивна долна броня с черен гланц.

Качествен и технологичен интериор
Вътрешното пространство е добре познато от моделa Austral — солидно качество на материалите, прецизна сглобка и модерен дизайн.Всичко е стегнато, няма да скърца, хлопа или тропа. Този път са се справили добре инженерите.
12-инчовият вертикален мултимедиен екран е с Android Automotive платформа, предлага безжичен Apple CarPlay и Android Auto. Въпреки че е позициониран леко далеч от водача, работата с него е лесна и интуитивна.
Приборното табло е дигитално, с размер 12,3 инча и висока резолюция. Предлага се богат избор от най-различни визии и информация.

Спортен акцент при Esprit Alpine
Версията Esprit Alpine добавя спортно излъчване с комфортни седалки, светлинен елемент с емблемата Alpine в самите седалки и допълнителни дизайнерски акценти.

Практичност с малки забележки
Недостатък е струпването на много лостчета вдясно от волана — за чистачки, аудио и трансмисия, което може да обърква. На няколко пъти ни се случи да бъркаме лостовете, но с времето се свиква. За сметка на това има достатъчно пространства за съхранение.

Простор и функционалност въпреки купе силуета
Въпреки динамичната линия на покрива, пространството в салона е впечатляващо. На предните седалки има достатъчно място за глава и крака, дори за високи водачи.
Панорамният стъклен покрив Solarbay добавя още светлина и усещане за простор, но през лятото може да повиши температурата в купето.
На втория ред двама възрастни до около 1,85 м се настаняват комфортно. Петият пътник на средната задна седалка няма да се чувства толкова удобно.

Практичен багажник
Багажникът предлага обем от 532 л., а със сгънати седалки достига 1604 л. Отворът за товарене е леко висок, което затруднява вдигането на тежки предмети.

Хибридно задвижване: 200 к.с. и плавна работа
Първоначално Rafale се предлага с един-единствен двигател — хибридната система E-Tech със 200 к.с., позната от моделите Austral и Espace. Тя комбинира 1,2-литров бензинов мотор с 130 к.с. и два електромотора, като основният развива 70 к.с., а вторият — 25 к.с., подпомага стартирането и работата на трансмисията.
Батерията е с капацитет 2 кВтч. Перата зад волана служат за регулиране на силата на рекуперацията, а не за смяна на предавките.
Динамика и разход
Ускорение 0–100 км/ч: 8,9 сек.
Максимална скорост: 180 км/ч
Среден разход (по каталог): 4,7 л/100 км
Как се държи на пътя?
Настройката на шасито е по-динамична в сравнение с Austral. В завоите автомобилът е стабилен, а управлението е директно и уверено. На моменти се усеща недозавиване, но това е нормално предвид формата и теглото на автомобила.
При нормално шофиране хибридната система е изключително комфортна и почти безшумна. При по-динамично каране обаче реакцията на двигателя е мудна, което затруднява по-бързото ускорение.На моменти е доста трудно изпреварването.
Нивото на шумоизолация е добро, но не перфектно за ценовия клас, в който се позиционира Rafale.
4Control — маневреност с четири завиващи колела
Системата за завиване на четирите колела 4Control е сериозно предимство, особено при градско шофиране и паркиране. Тя е опционална за 1500 евро при базовото ниво Techno и стандартна при Esprit Alpine.
Цени и заключение
Стартовата цена на E-Tech 200 хибрид е около 42 943 евро или 83 990 лв., а топ изпълнението Esprit Alpine стартира от 46 185 евро.
Плюсове:
✔ Атрактивен дизайн
✔ Просторен и качествен интериор
✔ Богато технологично оборудване
✔ Плавна и икономична хибридна система
✔ Отлична маневреност с 4Control
✔ Добра работа на трансмисията
Минуси:
✖ Забавена реакция при динамично шофиране
✖ Висока цена за масов бранд
✖ Шумоизолацията може да бъде подобрена
✖ Струпване на много лостчета около воланa
Renault Rafale е смело предложение с характерен дизайн, качествен интериор и практичност. Но цената го позиционира близо до премиум конкуренцията, което ще накара някои купувачи да се замислят дали не си струва да надградят към по-утвърдени премиум брандове!