GLC купе, по-добрият избор?
Mercedes-Benz GLC Coupe 197hp
GLC купе, по-добрият избор?
Aко трябва да избирам между GLC Coupe и GLC бих избрал купето! Просто защото е по-яко, по-младежко и се чувстваш в него… абе някак по-жив. GLC200 се конкурира с Audi Q5 Sportback, BMW X4 и Infiniti QX55. Вътре пътниците се радват на луксозна среда с бежов салон и изобилие от функции. Под капака на Benz-а ни се намира бензинов 197-к.с. турбо агрегат със задвижване на 4-те колела. Въпреки че GLC200 има меко возене и управление, той не е толкова вълнуващ при шофиране, колкото неговите братя и сестри, като например Mercedes AMG GLC43 и GLC63. Въпреки това шофирането на GLC200, е да го кажем така, сравнително приятно.
Интериорът
Имаше нещо в този автомобил, което ме дразнеше адски много и е нещо, което не мога да преглътна. Качеството на материали и сглобката, не е добро! Забелязвам една такава тенденция във всички нови модели на марката. Същото е и в новата C-класа, А-класа, всички те имат този проблем със сглобките, като скърцане, пукане и каквото друго се сетите. Това за мен е недопустимо, особено ако автомобила е нов и струва над 100 хил. лв. Аз лично не бих купил такъв автомобил! Съжалявам, но компромис с най-важното в един автомобил, а именно интериора, аз не правя!
И така, след този хейт за сглобките и материалите, нека видим набързо какво е новото във фейслифта. Леко променени екстериор и интериор. Нови предни и задни светлини, нови брони и лека разлика в предната решетка.
Купето GLC200 е красиво, на мен лично много ми харесва, а и има достатъчно удобства и екстри, за да държи собственика си усмихнат за дълго време.
Двигател и трансмисия
Купето GLC200 получава своите „мускули“ от 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбо, който развива 197 к.с. и 320 Нм въртящ момент. Деветстепенната автоматична трансмисия 9G-TRONIC, която не е най-доброто правено от Mercedes. Всяка една смяна на предавката се усеща, което ме побърква. Най-отчетливо се чува, когато преминава към по-ниска предавка. Все едно автомобила се мъчи. Но спокойно, при AMG топ моделите това го няма. Задвижването е приятно, 4Matic способностите на автомобила също са задоволителни. С него успявате да минете по завидни офроуд трасета без никакъв проблем. И ако не обръщате внимание на скърцането на материалите в този момент, то това е вашето SUV-и.
За мен най-добрите попадение при агрегатите на GLC са следните. При дизелите, това са GLC 300d и 400d, съответно с по 245 к.с. и 330 к.с. Здрави двигатели и леко претенциозни кутии за обслужване. При бензините, това са GLC 43 V6 и 63 V8 версиите на AMG. Там вече нещата са мега УАУ и са друга бира! Съответно с по 390 к.с. и 476 к.с. Последният двигател кърти мивки, зъби и каквото друго се сетите, ако имате възможност го налазвайте смело. Това е истински Mercedes, такъв, какъвто сме свикнали да го виждаме. Кефа от шофирането ви е гарантиран на 100%.
И така, нека направим кратко заключение за модела. Ако ме питате все пак, става ли, отговорът е ДА, става! Но само ако не сте много претенциозен и не търсите динамика при шофиране. Аз съм обучен да изисквам повече от новите модели и затова понякога съм и по-краен. Автомобилът си става отвсякъде, за да си вършите всекидневните задачи, а и е много красив и най-вече икономичен! Сега като се замисля, защо ли не започнах материала с това?!