Тhe “Little” Beast on the Road
BMW 240i 374 к.с.
Тhe “Little” Beast on the Road
BMW са се доказали не веднъж, че правят едни от най-яките спортни автомобили, които освен на писта, може да се карат и в ежедневието без абсолютно никакъв проблем. Да, правилно ме чухте! Освен да правим пазар в мола, да си возим детето до детската градина, също така можем да нашляпаме някой на пистата и да се чуди от къде му е дошло.
Пример за това е BMW М240i. Страхотен автомобил за млади хора, а и не само, които търсят нещо по-различно. BMW M240i е сериозен конкурент на предното М2! Оу да, направо разцепва и със сигурност ще ви настръхне четината ако го карате на писта!
Екстериор
Доста по-различен и с противоречиви мнения сред феновете на марката. Едни не го харесват, други казват „абе става“, а трети го харесват и мислят дизайнът за иновативен, който съчетава „спокойствие“ и „агресия“ в едно. Аз определено съм още със смесени чувства и то само в задната част на автомобила, просто тези стопове... ??? Не мога да свикна с тях, може би ми трябва време. Мисля си, че дизайнерите на BMW могат много повече. Просто тук нещо се е объркало.
Интериор
Кабината показва обичайните отличителни белези на BMW за качество и здравина.
Тук нямам никакви забележки. Всичко е стегнато и подредено в полза на водача. Уникално качество на сглобките и материалите, няма част, която да скърца, хлопа или тропа. Сега някой ще каже, „та нали е нов автомобил, много ясно, че ще е така“!? Не е съвсем така. Видели сме много, пипали сме много, знаем ги ний тез неща!
Достъпът до втория ред е изненадващо лесен благодарение на предните седалки, които се плъзгат напред електрически, но мнооооооого бавно. Може би това е единственото нещо, което много ме напрягаше – „И един мармооот…“. По-лесно е да влезеш обаче, отколкото да излезеш. Пространството е приемливо за по-кратки пътувания и със сигурност зад моята 183 см шофьорска позиция ще ви е леко неудобно отзад.
Багажното пространство е оценено на щедрите 390 литра. Което за това купе е много добре. Не търсете обаче резервна гума под пода на багажника, такава няма. Както и в повечето BMW-та м/у другото.
Размерът има значение
Най-голямата промяна в тази нова серия 2 е в платформата. Докато старият M240i е изключително уникален със своето задно задвижване, то това изцяло ново купе е с актуализирана версия на платформата Cluster Architecture (CLAR) на BMW. И това означава, че M240i вече е със задвижване на всички колела. Едно от нещата, което изправя дори предното М2 на нокти.
Новата серия 2 също е и по-голяма от своя предшественик – 96 mm по-дълга, 64 mm по-широка, но с 4 mm по-ниска височина. Междуосието също се е увеличило с 51 mm в сравнение с предшественика.
Тези нови размери създават по-мускулесто купе, което изглежда по-ниско и по-широко от преди, както отпред, така и отзад. Капакът на двигателя също има по-дефинирана мощна издутина, а традиционната бъбрековидна решетка на BMW е оцеляла след намесата на „стилистите“ на марката.
Пътно поведение и разход
BMW 240i се задвижва от 3,0-литров шестцилиндров двигател с турбокомпресор, осигуряващ 374 к.с. при 6500 об./мин и 500 Нм между 1900–5000 об./мин. Тези изходни сигнали се изпращат към четирите колела чрез автоматичната 8-степенна M Steptronic трансмисия, изцяло разработена и добре познатата ни от BMW. И все пак, въпреки че тежи 1690 кг, BMW 240i може да ускори от 0 до 100 км/ч само за 4,3 сек. Аз успях да го докарам до 4,6 на пистата и мога да твърдя, че M240i е малък „реактивен изтребител“.
Предавките се сменят плавно, в завоите се усеща повече като с двойно предаване, но с много фин акцент към задният мост, което е мега FUN! Много лесен за управление автомобил, стига да знаете какво правите. Много равномерна работа на двигателя и на трансмисията.
Благодарение на основата на xDrive AWD на M240i и добре балансираното шаси, малкото купе буквално „обгръща“ пътя в завоите. Механичният заден диференциал играе своята роля в разпределянето на мощността и въртящия момент, а задното отклонение поддържа нещата много, ама много „игриви“. Това е кола, която може да се кара с кеф, без да се прекрачват разумните граници.
Адаптивните амортисьори също играят своята роля, особено в по-спортните режими на шофиране, където нещата стават „по-твърди“. В никакъв случай не е твърдо, но работата, която вършат, за да поддържат M240i равен при по-трудни завои, е похвална. Още по-похвално е колко „меко“ става пътуването, когато се изберат ECO и Comfort режими на шофиране. Адаптивното M окачване изолира всяко едно камъче и пътуването ви е като в новата S-класа на Mercedes. Това е кола, която може да се шофира комфортно всеки ден и е нещо, което не всяка „М“ кола притежава.
Серво усилването на волана е намалено, воланът става малко по-тежък, но реакцията му остава непроменена. В Sport и SportPlus режимите предавките се превключват много по-бързо, от колкото при Comfort и ECO. Спирачките се усещат с добро отрицателно ускорение. Педалът е твърд и реагират доста адекватно при спиране. Имаме оптимално сцепление дори и при висока скорост в завои.
Това поставя M240i на рядка позиция по отношение на съперниците му. Най-очевидният кандидат е именно Toyota Supra, която споделя същия 3,0-литров шестцилиндров двигател с турбокомпресор, който се намира под муцуната и на M240i. Но Supra е със задно задвижване срещу задвижването на четирите колела в полза на M240i, мисля знаете каква ще е развръзката.
BMW твърди, че M240i ще използва 8,0 литра на 100 км в комбиниран цикъл. Точно за това съм тук, да ви кажа, че твърдо не е така! При нас този автомобил даде около 10, но с много яко каране, без компромис. На пистата не искам и да ви казвам каква ламя е. Но 8,0 л/100 км мисля почти е невъзможен разход за нашите условия и качество на гориво. Знаете, че у нас горивото е с най-лошите показатели из между всички други Европейски страни. Не знам как го правим, но е факт. И все пак, този разход не е никак зле спрямо твърдението на производителя. Пие минимум 95 безоловен и върви на гръм. Кола за кеф, какво да ви кажа.
Оборудване
Списъкът с оборудване също е богат. LED предни и задни светлини, адаптивни амортисьори и избираеми режими на шофиране, адаптивен круиз контрол, Apple CarPlay и Android Auto, електрически люк на покрива, първокласна звукова система Harman Kardon с 14 високоговорителя, 19-инчови алуминиеви джанти, Head-up дисплей, който е стандартен и предлага жизненоважна информация за шофирането, 10,25-инчов инфоразвлекателен сензорен екран, 12,3-инчов цифров дисплей за водача, чистачки със сензор за дъжд, тризонов климатик и още много други.
Ако имате интерес към автомобила и с какво да бъде оборудван той, може да посетите страницата на BMW България и да конфигурирате сами своя избор. Малко по-долу ще ви оставя линк.
Безопасен ли е BMW M240i?
Серия 2 отбеляза 82% за защита на възрастни пътници, 81% за деца, 67% се дават за уязвими участници в движението и 64% за системи за подпомагане на безопасността. Оценката на Euro NCAP се отнася за гамата от купета от серия 2, включително M240i xDrive.
BMW хвърли пълната си торба с технологии за безопасност по елегантния двуврат спортист. Стандартните технологии включват автономно аварийно спиране при ниска и висока скорост с разпознаване на велосипедисти, вкл. и през нощта, предупреждение за напречен трафик отпред и отзад, 360-градусова камера, асистент за поддържане на лентата, наблюдение на мъртвата точка, предни и задни сензори за паркиране, и адаптивен круиз контрол. Алеле малееее, то повече екстри от колкото има новата S- класа.
Колко струва BMW M240i в България?
Цената в България стартира от 109 300 лв. с ДДС. Конкретно на нашия модел е малко над 120 хил. лв. Някой ще каже „много е за BMW 2 серия!“. Аз пък ще ви кажа, че не е много! На фона на всички останали нови автомобили в този клас тук плащате наистина за качество във времето.
Трябва ли да купя BMW M240i?
Веднага щом натиснете Start бутона на M240i, неговият дълбок тътен ви дава първия намек, че тази кола е доста специална като усещане и това усещане се засилва само след като шофирането започне. Оууу да, Аф, аф, аф, това са звуците, които галят ушите ви. Това е гърленият звук идващ от разярен питбул. Малко газ и отпускане – аф, малко газ – отпускане, аф! Можех да слушам това постоянно през целия ден.
В M240i получаваш много повече за парите си. Получаваш пълната свобода да се почувстваш специален и определено си заслужава покупка.
Заключение
Какво да ви кажа, мега фън автомобил. BMW M240i е наистина това, което ми липсваше в много други автомобили. Кола ми носи истинско удоволствие от шофирането. Директна, пъргава и много, ама много шумна… истински звяр на пътя.