Пришълецът с/у хищника
Пришълецът с/у хищника
Nissan Qashqai и Renault Arkana несъмнено са коренно различни, но в същото време имат и доста сходни черти в характера. Няма как да не започна с Arkana, т.к. това е изцяло нов модел в гамата на Renault. Добър ход от страна на французите, да създадат достъпен кросоувър купе. До скоро този тип купета бяха налични само при премиум марките, като BMW и Mercedes, при това достъпни до много малка част от клиентите, поради високите им цени.
BMW бяха първи в този иновативен за времето си подход с тяхното Х6, на по-късен етап се появи и Х4. BMW бяха последвани веднага от вечният им конкурент Mercedes с GLC. Но трябва да признаем заслужения успех на BMW, които бяха първите и наложиха този сегмент на големия пазар, при това успешно.
Екстериор и интериор
Renault Arkana (хищникът) изглежда повече от страхотно, Nissan Qashqai (пришълецът) също не му отстъпва по външен вид. И двата автомобила изглеждат като дошли от друго измерение, красиви и умерени в дизайна си.
Renault Arkana се предлага в три нива на оборудване: Zen, Intens и R.S. Line - като на нашият тестов модел. Купето на Arkana изглежда спортно, като за това допринасят и спортните облицовани в алкантара и перфорирана кожа седалки със спортно ориентирани червени шевове и червени кантове по коланите. Усещането, че сте в спортен автомобил е на ниво.
Мястото на задният ред седалки е повече от задоволително, въпреки скосения таван ще имате място за главата без да си я удряте в него и достатъчно място за краката без да ги опирате в предния ред седалки. Просто феноменално, браво, браво Renault!!!
В интериора за вас работи без проблем, и най-вече без да забива, 9,3-инчов екран на мултимедийната система Easy Link и 10,2-инчов цифров контролен панел. Те дават възможност за персонализиране на някои функции в автомобила и да следите всичко свързано с него.
В най-високата си версия на оборудване R.S. line, Arkana предлага волан, облицован с перфорирана кожа и алкантара по желание. Подсилващи панели с дизайн от въглеродни влакна са нещото в интериора, което най-много ми допадна, макар и да не e истински карбон, придават на Arkana допълнително спортно излъчване. Във всички нива на оборудване интериорните материали са от високо качество, а сглобката учудващо е перфектна, без да скърца и да дрънка по паважа в центъра на София. Още едни аплодисменти за Renault! Автомобил правен с много любов и мерак!
Nissan Qashqai е eдин от любимите ми компактни кросоувъри на пазара. Освен, че впечатлява с агресивната си визия, той може също да се похвали и със стилен, при това доста качествен, интериор. И тук от Nissan са се справили чудесно с изработката на материали и качество на сглобката. Едно голямо БРАВО и на Nissan! Обожавам да съм в автомобил, в който са вложили сърце в изработката на материали. Това за мен е нещо много важно и както прекарвам по-голяма част от времето си в него, да не кажа, че е задължително интериорът да е качествено изработен. Не обичам да дрънкат пластмаси и да скърцат по неравностите на пътя. Направо ме побърква това, дори и колата да е спортна. Това е нещо, което ме дразни ужасно много.
Qashqai се предлага в над 10 цвята на каросерията с няколко комбинации на цветовете. Фаворитът ми несъмнено е точно този графит и в комбинация с летни черни джанти 20-ки (за първи път) ще изглежда просто уникално.
Нещото, което ми направи много добро впечатление е задните врати, които се отварят с ъгъл от 85 градуса, което е с малко повече от 20 градуса от стандартното „прието“ за масите. Това улеснява влизането и излизането от автомобила.
И тук интериорът на Qashqai предлага достатъчно място както за шофьора, така и за пътниците на автомобила. Пътувате спокойно и удобно, а за вашето добро прекарване по време на път се грижи BOSE музикалната система и страхотния голям стъклен панорамен покрив. Дребни на вид неща, носещи огромно удоволствие при пътуване.
В интериорът може да разчитате напълно на 12,3-инчов изцяло електронен TFT мултиинформационен екран с висока резолюция и перфектна видимост, както и много добра чувствителност при докосване. За някои модели е наличен и 7-инчов дисплей. На него може да следите информацията от навигацията, както и данни за трафика и автомобила, като цялата информация се управлява от новия въртящ се селектор на волана.
Може да избирате и няколко режима на шофиране в зависимост от пътните условия и настилка на пътя. Новият Nissan Qashqai се предлага и с 4х4, при това с доста добри офроуд способности, на пук на истинските офроудъри.
Интериорът тук е идея по-сдържан и не толкова спортно ориентиран, както е при Arkana. Това разбира се не го прави по-лош. Аудиторията, към която се стреми новият Qashqai е за по-улегналите хора, знаещи какво искат от един автомобил.
Изключително много ми допадна и свикнах бързо с него е 10,8-инчовият head-up дисплей, който директно на предното стъкло прожектира голяма част от информация за навигацията, скоростта, както и разрешената скорост. Така дори и да си пропуснали някой знак, винаги ще знаете каква е допустимата скорост на пътя. Освен това, ако се отклоните от лентата и настъпите маркировката, веднага ще бъдете предупредени с леки ненатрапчиви вибрации от волана, а веднага и на стъклото светва визуална индикация за това.
И двата автомобила предлагат достатъчно място в багажника и спокойно биха побрали багажа за 4-членно семейство тръгнали на дълга почивка.
Двигатели
До момента новото Renault Arkana се предлага с 1,3 и 1,6 бензинови агрегати, като мощностите им варират между 114 и 150 к.с. Специално нашият двигател в тестовият ни модел е 1,6 E-TECH хибрид с обща мощност от 143 к.с. Съчетан с два допълнителни електромотора.
Благодарение на технологията E-TECH ще може да се насладите на близо 80% от шофиране само на ток в града, а и дори да се възползвате от 100% електрическо стартиране. E-TECH ви позволява да икономисате около 40% от разхода на гориво в сравнение с обикновен бензинов автомобил в градски условия. Този тип технология заместват напълно дизела при това успешно.
Няма нужда да включвате автомобила в електрическата мрежа или зарядна станция. С технологията за рекуперация, хибридният Arkana E-TECH събира енергия още в движение, което не ви обременява с факта, че трябва да търсите място за зареждане, дори и при дълъг път - не е ли чудесно само?
Nissan Qashqai e малко по-консервативен в случая. Той залага единствено и само на 1,3 DiG-T литров бензинов агрегат мек хибрид с турбо, предлаган с 140 и 158 к.с. до този момент.
Тестовият ни модел е със 158 к.с. с 4х4 задвижване и Xtronic автоматична скоростна кутия с възможно най-високото оборудване. Напълно достатъчни са ви, ако трябва да бъда честен. Но някак ми се искаше този автомобил да бъде поне с 180-190 к.с., знам ли!?
Но има светлина в тунела за мен, очаква се още през тази година да се появи и иновативната задвижваща система на Nissan e‑POWER. Тя се състои от голяма батерия с висока мощност, 1,5 литров бензинов двигател, електрически мотор и мощ от 188 к.с. Най-интересното е, че бензиновият двигател ще служи за генериране на електоенергия, а колелата ще се задвижват изцяло от електрическия мотор. С това решение Qashqai просто няма да има конкуренти. Алелуя!!!
Заключение
Честно казано, не се сещам за нещо, което да ме дразни в двата автомобила. И двата концерна ме уцелиха право в сърцето и се любувам да всеки един от моделите по различен начин. Уникални във всяко едно отношение и изборът ми м/у двата ще е труден. Въпрос на вкус, но няма да сгрешите ако сте се спрели на някой от двата модела.