Из мемоарите на един Тунер
Из мемоарите на един Тунер
„Много се чудех дали да напиша нещо за колата ми, тъй като над 20 г много хора са говорили за Toyota Supra и едва ли ще кажа нещо ново, но реших все пак и аз да се включа в един кратък разказ, с елементи на разсъждение“. 😊
Toyota Supra МК4
„Моята конкретно е фейслифт от последните произведени през далечната 1998 г. Двигателът е 2jz vvti. Стоково този автомобил излиза от завода с туин турбо, но при мен е преработена на сингъл турбо и нямам представа дори кой размер е, може би 35-ца, знам само, че е старо поколение и в най-скоро време ще трябва да се смени с нещо по-ново, т.к. новите дават по-добри резултати, по-ранно влизане в буст и т.н.
Колата е внесена от Япония директно в Англия, от където всъщност и я взех. Автомобилът дойде с десен волан, като в самото начало смятах, че това би ми давало някакви проблеми при шофиране, но в крайна сметка бързо се свиква с това. Другите особености при моята кола е, че е с рядък цвят. Колата също така е излезнала от завода с 6 скорости V161, които влизат като в масло - много приятно и нежно. Този автомобил не позволява рязко ръгане на скоростите и усещането при смяната им е сякаш сама си поема предавката.
От скоро имам и сертификат за автентичност на автомобила, според който моята Toyota Supra е една от общо 58 произведени със същите спецификации, което я държи винаги с много добра цена на пазара спрямо повечето други. Всичко по нея е автентично и много запазено, особено интериора. Кожен салон, ел. огледала, ел. седалки, ел. прозорци... подобренията, които съм направила в интериора са нова медия, пиано лак на таблото и уреди за ЕГТ, температура (на газовете) и широколентова ламбда сонда.
Боята на колата също е заводска и хич не ми се ще да я пребоядисвам, но един ден за съжаление и това ще стане. Скоро й е направен цялостен детайлинг с финиш – керамично покритие. Това я пази зверски много от околната среда. Винаги я мия лично по метода с трите кофи, само препарати с неутрално pH. Относно боята, оле ужас, ето признавам си 😊 имам психически отклонения, не давам да се докосва, приближава и каквито и да е подобни неща, дори да е туко що измита, винаги полепват финни прашинки, които при докосване надраскват лака на автомобила. Поради тази причина се старая да изкарвам колата само лятото, при това само в сухи дни. През останалото време е затворена в гараж, покрита с покривало от естествен памук и предпазващ фин найлон в горната част на колата.
Toyota Supra-та за мен е едно диво животно. Возила съм се в стотици бързи коли, в стари и/или нови, но в крайна сметка за мен тя е несравнима и нищо не може дори да се приближи до усещането, което тя ми дава докато я шофирам. Всеки път когато се кача в нея ме плаши, респектира и ме кара да я уважавам все повече и повече при всяко едно натискане на педала на газта.
2jz двигателят излиза от завода спрямо спецификацията около 220-320 к.с. Позволява силов тунинг до 800 к.с. без дори да е необходимо да се отваря двигателя. Нужни са само турбина и периферия. Предполагам вече се досещате защо този двигател е наистина толкова желан. Моята е грубо казано около 600-650 коня.
Като всяка Toyota Supra и тази 😊 e зверски здрава и идиото устойчива. При Toyota няма какво да коментираме здравината и слабиte места... единствено демпферната шайба е проблемна, която трябва да се смени и това е. После само сменяш масло, гуми и сипваш гориво, защото е като ламя“.
Кои са негативите ?
Като всеки друг автомобил и този си има минуси, или поне за мен, а именно:
*круизър които всъщност не е мн удобен за дълъг път, седалките изглеждат удобни но не са, волана е директен и много изморява
*много дълга предница неудобна за маневри на тесни места
• колата става само за хора с психически отклонения, не може да се кара в по-голямата част от времето и преди да я купи човек трябва да е напълно на ясно с факта, че през повечето време този автомобил ще си стои в гаража 😅