По-различната петица

BMW 530e G30

По-различната петица

Нормално е маркетинга на всяка една компания да се променя, да бъде гъвкав. Конкуренцията е безмилостна и трябва да сте тренди и да бъдете търсени на пазара. Такава гъвкава компания е именно BMW. Понякога закъснява с решенията си, но пък за сметка на това компенсира със стил и качество.
От няколко години наблюдавам, че все повече модели имат и хибридна версия. Преди пет години Х5 (F15) показа своята първа хибридна версия 40е. Един приятен автомобил, с прилично поведение на пътя, приятни 4х4 възможности и приятно нисък разход на гориво. Веднага след него пример взимат новата 3-та (G20) серия и 7-а серия, за която наскоро ви представихме. А сега вече има и 5-а серия хибрид.

Все още има голямо търсене на хибридни автомобили, които успяват да заменят електрическите при по-къси разстояния в града. Ако ви се наложи да излезнете с автомобила извън града, няма да се чудите къде да го заредите, защото разполагате и с бензинов двигател. Такъв е и случая на нашият тестов модел - 530е (G30).
Няма да крия, че това е автомобилът, който е правен точно по моя вкус и предпочитания. За стандарти не говоря, защото още хляб трябва да ям. Достатъчно пъргав, мощен и комфортен. Предлага голямо интериорно пространство и задоволителен по размери багажник. Като се вземе под внимание и фактът, че една част от него е заета от батерии. Отличава се сред тълпата и е лесен за разпознаване. Върши ми идеална работа и на моето семейство и покрива изцяло нашите дневни нужди.

Времето прекарано с него ми беше напълно достатъчно, за да опозная добре работата на eDrive системата и какво да очаквам от нея по отношение на ефективност на горивото.
530e iPerformance се предлага с 2-литров редови 4-цилиндров двигател с турбокомпресор, който заедно с електромотора комбинира мощност от 255 к.с. и въртящ момент от 420 Нм. Това е достатъчно мощно, за да задвижите задните колела на петицата от 0-100 за 6,1 сек. при стандартната версия със задно предаване (както е на нашия тестов модел) и за 5,8 сек. при xDrive версията. Максималната скорост е 235 км/ч и е напълно достатъчна.

Разполагате със стандартните три режима на каране Eco Pro, Comfort и Sport и с още три допълнителни подрежима за управление на батерията - Max eDrive, Auto eDrive и Battery Control. Автомобилът по подразбиране е към смесения режим, това е Auto eDrive, който комбинира захранването от електрическия и бензинов двигател за повишаване на ефективността на автомобила. В Auto eDrive колата решава кога е най-добре да е във електрически режим и кога да смеси мощността идваща и от самият бензинов двигател. Работи много добре и с удоволствие наблюдавах, че колата иска да бъде в електрически режим възможно най-много. Когато настъпите педала на газта обаче към мощността ви се присъединява и бензиновия двигател, а по-време на шофирането и вашият стил на каране ще се зареждат и батериите.

На разположение на 530e са всички най-нови системи за безопасност, които BMW може да ви предложи. Система за разпознаване на сляпо място, асистент за поддържане на активна лента, системи за избягване на страничен сблъсък и много други. Най-якото е, че асистента за поддържане на лентата е особено полезен. Той насочва автомобила обратно в лентата ви и вибрира волана, ако се разсеете за секунди и се запътите случайно към другата лента. 3D Surround View системата също е една много яка глезотийка. Особено при паркиране е много полезно. Изгледът „птичи очи“ предлага перспектива от „горе“ при паркиране в тесни пространства.
Шофирането на 530e е истинско удоволствие, автомобилът може да бъде в един момент луксозен бизнес седан, комфортен автомобил за цялото семейство и спортен седан.
Осемстепенната скоростна кутия работи много гладко, а вибрациите в купето от работата на бензиновия двигател са до такава степен минимизирани, че ако не е дисплея пред вас, няма да усетите, кога сте на електрически режим и кога на работа на двигателя.
От BMW дават официална информация, че ви трябват цели 3 ч., за да заредите напълно батериите. В интерес на истината не лъжат, на мен ми трябваха цели 2 часа и 45 минути, за да достигна 100% заряд. При това на пълно изтощение на батериите.

Оценка
Аз лично съм фен на марката, а на тази 5-а серия тук й давам пълно 6. Хибридната версия ме изненада приятно, а това, че са леко закъснели с такъв тип модел, за мен лично не е проблем, а и качеството тук надделява пред много други конкуренти. Дори и цената ми се струва нормална за този клас автомобил и екстри, които предлага. Супер мощност, добро пътно поведение и нисък разход на гориво. Какво повече ви трябва?

https://www.versusauto.bg/bmw-izpuskat-vlaka