Peugeot 208 1.2 л. 100 к.с.

СЛАДЪК ФЪСТЪК, SEXY AS F*CK

ANTISPOILER
О, неразумний юроде. Жител на Изродистан, защо си губиш времето с автомобилни ревюта, вместо да подобряваш БВП-то на родината? Така де, тук няма да откриеш полезна информация за новото Peugeot 208. По грешка може да съм изпуснал някой полезен факт,
но обикновено пълня материалите с мъглява информация, плоски шеги и тонове чуждици, защото е модерно. Още от времето на Александър Теодоров-Балан, да не кажа от времето на Кирил и Методий. Да не стигам до Омуртаг, писал с гръцки букви. Фааак. Отплеснах се.

ПРОЛЕТ ПУКНА В ГЛАВАТА МИ
Сутринта, когато трябваше да оставям този малък френски шик, отидох до Джъмбоу плаза,
за да ударя още няколко шота. Вече бях направил екстериорни снимки с моето Шаоми, което снима като грамофон, но исках да издокарам нещо и на „розовопръста зора“, както е казал първият автор на ревюта на бойни колесници – Омир. И докато пробвах да измакросам стоповете и стараейки се да не вкарам кафето от ШЕЛ [продуктово позициониране, платиха ми с бенз до края на живота на муха еднодневка през зимата] в кадър, нещо в мен започна да се раздвижва. По принцип не съм свикнал да мисля и когато някоя мисъл разпука като лава спечената ми мозъчна кора, аз инстинктивно поглеждам между краката си.
Толкова рядко и толкова трудно ми идва оригинална идея, че усещането е като при раждане. Но за тази оригиналност след малко.

CTRL+EVALLA
Материалът за новото Peugeot 208 не може да мине без едно утвърдително кимане с изкривена уста в стил Робърт Де Ниро. Поводът е, че според редица материали в интернетя, Peugeot няма да бъдат наказани с глоба за непостигнато средно ниво на емисии CO2 – 95 g на километър до 2021-а. Мда. Има ли нужда да казвам кои са първенците, които най-вероятно ще платят 5 милиарда глобица. Хехе. You guessed it. Фолксвагин. Я, яааа! Шнела, шнела унд шмутцига. Мерцедучетата и останалите тевтонски носители на табелка КОРЕКТНА ФИРМА да не се усмихват. Ще плювнат милиони и те. Не си правя илюзии. Няма автомобилен производител без тъмни петна в историята си. Но в конкретния случай Peugeot демонстрират добро стратегическо мислене, както и добра PR техника: дон Карлос Таварес сподели, че отговарянето на критериите е не само инженерен и екологичен, но и етичен казус. Пуснах сълза. Най-вече защото дълбоко в себе си тая надежда, че чичо Карлос ще влее живителен сок в перлата в короната на италианското автомобилостроене – ЛАНЧА. Пер семпре ин мио куоре. За да се постигнат тези грамове въглероден диоксид, със сигурност част от схемата е и електрическата версия на Peugeot 208. Както и новото 3008 ХибриЧ. Следващата част от схемата е performance версия на Peugeot 208. Французите усещат накъде духа вятърът и, предполагам, че ако има насъскана версия на малкото пеженце, то тя ще бъде хибридка.
А ако мине 200 к.с., направо ще бъде хибридлийка. Това звучи изсмукано.

МАЛКО И ЗА КОЛАТА
Така. Имах възможността да управлявам Peugeot 208 със 100, назобени с кроасани френски коне и 8-степенна автоматична скоростна кутия. Три режима на управление и доста екстри бай дъ уей. То в днешно време и малките коли вадят всякакви асистенти и камери. Независимо от бранда. Освен ако не е Тата Nano. Тестът на Пежото мина като на някое Gran Turismo. Опънах го на магистрала и после на twisty road. Не съм пробвал да пъхна количка в багажника, нито детска седалка. Сменях си driving mode-овете по собствено усмотрение, играех си с педалчетата в ръчен режим. Ох, това прозвуча порнхъбско. Възползвах се от повечето технологии на автомобила, без cruise control-a, защото той отново е заврян на място, където и сляпо прасе няма да се оправи. Имам чувството, че контролерът е същият като на Рено Меган от 2005-а. Ами не е хубаво. Иначе колата е относително тиха до 140 км/ч, има добра „возия“ за малък автомобил, скоростната кутия не ме подразнила с бавна реакция или странно решение.
При ускорение звукът от работата на трите цилиндъра влиза отчетливо в кабината. А в режим SPORT звукът е изкуствено обогатен през аудиосистемата (предполагам). Самата аудиосистема е съвсем приятна до 50% от силата на звука. След това започва да криви. Ако ВИС-2 правеха ревюто, със сигурност щяха да се оплачат, че в багажникът едвам се побира половин труп (всъщност багажникът е ОК за класа). Не коментирам толкова 3D дисплея, защото аз съм един от последните, които споделят разсъждения за 208-цата в България. Доста хора вече са се изредили на малкото коте. И макар че е готин feature, и макар че е плод на усилията и на Visteon в България, за мен лично е нещо, на което човек бързо се насища. Не си представям потребител след 1 година да сменя по няколко пъти на ден видовете презентиране на информацията. Друго нещо, което със сигурност прави впечатление, е пластмасовата рамка на 3D i-Cockpit-a. Тя е като волан на консепт кар. Иска ти се да оставиш типичното малко воланче на Peugeot, да сграбчиш този щурвал и да се понесеш към нескучното бъдеще, осигурено от Peugeot. Според слогана им.

ГОЛЯМА КАРТИНКА
Няма да изненадам никого, ако кажа, че Peugeot 208 има готин екстериор и направо премиум за класа си интериор. Пиано бутони, солидна изработка, поносимо лагващ или почти нелагващ инфотейнмънт и материали – от ОК за класа, нагоре. Ще изненадам един-двама мотоциклетисти, заклети пчелари, ако споделя, че Peugeot правят малка революция в този сегмент. Защото не са подходили към колата с мисъл единствено и само за практичност. Играят на тънка човешка струна. Защото дори да избира малък автомобил, човек иска да запази достойнството си, дори и да се поглези (точно това не разбраха от Tata в случая на Nano). Защото гоненето до умопобъркване на практичност изморява, обижда, прави те циничен. Не само от/за хляб живее човекът. Повечето конкурентни предложения са прекалено практични. Сякаш са си казали: „Аз съм малка кола и мога да правя само това“. Peugeot 208 си позволява да е секси, да има пинизчийски дисплей с 3D ефект. Никой друг в класа не го прави. Е, окей. Наред с това си позволява и да няма място на задния ред. Там мястото е достатъчно само за онази орязана версия на човек от клипа One на Metallica. Това няма значение, защото 208-цата е секси, а Нисан Микра, примерно, е като бобър, който за сметка на това е и зубър. Поп-фолксваген Поло сигурно е най-практичното нещо на света, но има дизайн на иконка от Windows 95. 208-цата се възползва от подобряването на build quality-то в последните години при PEUGEOT, от новия дизайнерски език отвън и отвътре. Не лежи на стари лаври като фиат 500 и измества разговорът в съвсем друга посока. Не ме разбирайте погрешно, Пежото предлага съвсем конкурентно решение по отношение на практичността, но е на друга планета, когато става въпрос за отношението му към живота.

РАЗДИГАМЕ СЕДЯНКАТА
Peugeot 508 ме убеди, че е cool, но не успя да ме убеди, че е premium. Но новото 208 от Peugeot със сигурност е каймакът на subcompact класà. За разлика от останалите, то е lifestyle statement. Без комплекс за малоценност, който трябва да се компенсира с практичност и вътрешен обем и колко може да носи. Харесва ми, че колата е по френски шикозна и в същото време стои добре направена, като Peugeot 505 от 80-те. Когато картите в executive сегмента не бха окончателно раздадени, а французите предлагаха един разумен и готин конкурент на W123-ка и акулообразната петица на BMW.

И ако измежду Fiesta, Rio, i20, Polo, Micra и тн. избираш, като сравняваш таблици с лизинги, гаранционни условия, технически параметри и тн., то Peugeot 208 или влиза подкожно, или не.  Ако не, то си стои като съвсем разумна опция. Ако обаче ти е взело акъла, просто търсиш начин да го вместиш в бюджета. Има нужда от повече такива коли.

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см 1199
Мощност, к.с. 100
- при, об/мин 5500
Въртящ момент, Нм 205
- при, об/мин 1750
ТРАНСМИСИЯ
8-степенна автоматична скоростна кутия
ХОДОВА ЧАСТ
Спирачки
- отпред вентилирани дискове
- отзад дискове
Гуми и джанти
- отпред/отзад 195/55 R16
ГАБАРИТИ
Дължина, мм 4055
Широчина, мм 1745
Височина, мм 1433
Междуосие, мм 2538
Маса, кг 1090
Резервоар, л 50
Обем багажник, л 265
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч 188
0-100, сек. 9,4
РАЗХОД, Л/100 КМ
- градско 5,1
- извънградско 3,9
- комбиниран 4,3
CO2, г/км 97
ЦЕНА, С ДДС
от 41 632 лв.

Коментирай