Tesla Мodel 3 Performance – дисплей на колела или нещо повече?

Иван Давидов netcarshow

Tesla Мodel 3 Performance

Tesla Мodel 3 Performance – дисплей на колела или нещо повече?

Преди да споделя впечатленията си за Tesla-та и на Tesla-та дръжката (на вратата), искам да благодаря на Мая Пауновска, че направи този кратък тест възможен. Колкото и аудиовизуален и текстуален материал да попие човек и колкото reaction видеа да гледа, ако не усети това G, то и съзнанието няма да му се измени така, че да е способен да сподели Откровението за новата електрическа религия при автомобилите.

Интро
Както винаги, оставям на други да изредят техническите характеристики на Tesla Model 3.
Ще споделя само ключовите. Имах удоволствието да се (само)залепям на седалката на Tesla Model 3 Perfromance, 2020-a. 450 к.с., 639 Nm, 3,2 сек. от 0 до 100 km/h. Това не е толкова впечатляващо. От резките ускорения главата ми се удряше в подглавника и на мен ми просветнаха няколко неща. 
За Tesla-та и за живота. Но нека преди това прелетим през нещата, които правят впечатление и на незаинтересования консуматор.

Екстериор
Теслата се откроява, без да ползва някакви турбофутуристични форми или 150 линии в час. 
За електромобил дизайнът е консервативен. Гледана отвън – всичко след A-колоната може да бъде от класически автомобил с ДВГ. Единствено по-ниската и къса муцуна, без какъвто и да е отвор за въздух, показва че става въпрос за електроавтомобил. Мога да заключа, че екстериорният дизайн е рационален. Аеродинамичен, без ексцентрични включвания. Да, дръжките са прибрани във фюзелажа, не излизат електрически, както е при Tesla model S. Тук се пестят пари и производствени ресурси. Model 3 е първият модел на марката, който има амбициите да е наистина масов. Затова и дръжката изисква една идея повече концентрация да я натиснеш в основата и след това да я ползваш като нормална дръжка. Не е най-удобното нещо на света, но става. 

Интериор 
Интериорът е по скандинавски минималистичен и добре сглобен. 
Не засякох нищо скърцащо и зле „снадено“. А очаквах слабости. Поточната линия на Model 3 се развива в движение и сглобката на първите серии търпеше сериозни критики. Най-вече за козметични проблеми, 
които можеха да бъдат засечени не само с електронен шублер, но дори и с просто око.

И ако на екстериора главната цел е аеродинамиката, на интериора главната цел е да не занимава с нищо, защото в него има един огромен дисплей, с който управлявате всички функции на колата.

Дисплей
Като огромна, извадена на показ, G-точка (най-накрая). Този дисплей показва всичко, което колата „вижда“ 
и чувства. Освен това през него можете да накарате Tesla-та да прави всичко. Той не просто ще пусне “топлото“ на климатика, той ще запали камината за вас. През дисплея управлявате всички функции на автомобила – единствените останали контролери са: лостче за „скоростите“, за мигачите и две търкалящи се топчета на волана. А, има и бутончета за отваряне на вратите отвътре.

Генерално, това е класически инфoтейнмънт дисплей, който поставя акцент върху entertainment-a. 
От Tesla са царе на малките шегички, които да откриете след по-дълга употреба на колата или веднага, ако cheat-вате с някое tutorial-че. Докато зареждате вашата Tesla или ако просто живеете в нея, защото сте си дали всичките парички, вие можете да ползвате дисплея, за да играете игри или да пуснете камината – да. Не се шегувам.

Този дисплей може да стопли ви краката.
Как става това? Много просто. Върху дисплея излиза loop-ващо се видео на горящи цепeници в камина, a колата автоматично пуска топъл въздух, който излиза през соплата на въздуховодите. Тук е моментът да отбележа, че Tesla Model 3 е първият сериен модел автомобил (at my knowledge), при който нямаме отделни въздуховоди, а въздухът влиза в купето през един въздуховод, който се простира по цялото табло.

Колкото и да е готин този дисплей, не може да се отрече фактът, че когато боравите с него по време на движение, трябва да разчитате на всички сензори и камери в колата. Защото наистина отнема концентрация. 
Да, определени функции – като чистачките, можете да ги оставите да работят автоматично. Или пък да ползвате гласови команди. Хей, това е идея! Ето как мутрите в България, че дори и министрите и министър-председателят ще научат английски език.

Друг тегав момент, предполагам, е пътуването нощем. Аз бих изключил този сериозен източник на дразнеща светилна или поне бих намалил неговата яркост. Но тогава ще е трудно да си свърша някаква „бърза работа“ по менютата. Но стига дървено философстване.

Да се върнем на заглавието
Всички знаем, че Tesla Model 3 е хибрид. Между автомобил и софтуер. 
Така е създадена, така е продавана, така е живяна. Докато се возех в автономен mode и съзерцавах „нормалната“ българска действителност, на пътя ставаха всякакви чудеса. Каруци в насрещното, камиони, правещи обратен в еднопосочна улица. Теслата не се притесняваше, изчакваше вежливо. Наблюдаваше хората със своите дигитални очи, рисуваше ги по дисплея и сигурно мислеше няколко пресечки напред.

Аз се чувствах като в капсула на времето, като човек от бъдещето, който се e върнал да види какво е било в по-долните геоголически пластове. Дадох си сметка, че това не е кола. Това е мобилност. И този начин да гледаш на света влиза подкожно. Да, ускорението е яко. Като първи път на катапулта в SofiaLand, когато още го поддържаха италианските техници и когато падането надолу беше по лентата на живота. 

Но по-яко е ускорението във времето, което Теслата причинява на ума. Тя просто те кара в бъдещето.