Белият лебед

VW Passat 2.0TDI 190hp

Белият лебед

Новият Passat получи своя фейслифт, но ако трябва да съм честен на външен вид няма почти никаква разлика, същото важи и за интериора. И първият въпрос, който ми идва на акъл е, защо? Защо вече го няма това УАУ в погледа на преминаващите деца по улицата. Защо го няма това излъчване, което кара краката ти да омекнат. Нима страстта в създаването на народни автомобили е отминала, нима вече тяхното създаване е просто бизнес и тръпката я няма?!

В същност фейслифт има, но е доста сдържан. При по-внимателно вглеждане обаче впечатление правят променените фарове. Този път те са LED, а в топ версиите са LED-матрични светлини. Променена е и радиаторната решетка, която е позиционирана идея по-високо. Отзад са пипнати леко и стоп светлините. Също както и при Arteon името на Passat е разположено в средата – под логото на VW. Предната и задната броня са също с незабележими корекции.

VS AUTO успя да вникне в детайли и в интериора на новия Passat. Мултифункционалният волан получава изцяло ново оформление, съобразено с нуждите на водача. За мое учудване го няма специфичния часовник, който стоеше над тъчскрийна. На негово място сега има надпис Passat! И първата мисъл, която ме озарява е, защо?

Иначе вътрешното пространство и оформление на кокпита е типично в стила на VW. Качествени материали и добре направената сглобка е мотото на VW групата. Вътрешното пространство е достатъчно, за да се настаните с своето 4-членно семейство.

Аудио системата е на ниво и няма как да подминем изцяло новата MIB3 модулна инфотейнмънт платформа. Една идея по-дружелюбна от предното поколение. В тестовия ни модел не успях да свържа своя iPhone с нея, но това може да се дължи на по-стария софтуер на моя телефон.

Друго интересно е, че с пазарния старт на Passat ще има и промени в обозначенията на линиите на оборудване. Някогашният Trendline ще бъде просто „Passat“, Comfortline става „Business“, а Highline също както и при Arteon ще носи името „Elegance“. Аххх Arteon!!!!!

За двете по-високи нива Business и Elegance ще се предлага и спортният пакет R-Line. Това вече е друго нещо, смея да твърдя, че внедряването на този пакет в много от моделите на VW е нещо наистина много готино, свежо и можем да заявим, че с този пакет от VW са научили езика на по-младите фенове и клиенти на марката.

При двигателите също има промени, този път се предлагат три бензинови със 150, 190 и 272 к.с., както и четири дизелови. Базовият мотор е със 120 к.с., след него идва изцяло новия 2-литров TDI (2.0 TDI evo) със 150 к.с., както и топ вариантите със 190 к.с., веднага следван от 240 к.с. Всички двигатели с вътрешно горене на фейслифта на Passat са оборудвани с филтър за твърди частици и отговарят на норма за вредни емисии Euro 6d-TEMP.

Нашият тестови модел е оборудван с 2-литров дизелов аграгат със 190 к.с. под капака и смея да твърдя, че освен икономичен е много пъргав и тих. Скоростната кутия работи безупречно и дано тази тенденция продължи дълго.

Ако сте метнали око на фейслифтовия Passat няма да сгрешите. Цените започват от 55 420 лв с ДДС, но ако ги нямате на куп не се притеснявайте, имате опция да го притежавате и на изплащане.

 

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ:

https://www.auto-data.net/en/volkswagen-passat-b8-facelift-2019-2.0-tdi-190hp-dsg-37305