Mitsubishi ASX 2.0 - 150 к.с.

Градски кросоувър?

Последната криза се отрази пагубно на голяма част от автомобилните производители. Не подмина и японската компания Mitsubishi Motors, която трябваше да вземе сериозни решения за бъдещето на компанията. За някои тези решения се оказаха правилни, а за други не чак толкова.

Новият Mitsubishi ASX всъщност е фейслифт на фейслифта на фейслифта. Което единствено има за цел да доокраси модела, и разбира се опит на компанията да излезе от трудното положение, в което се намира. Но дали това е правилно решение остава само времето да покаже.

Първото поколение на ASX се оказа успешно и почти безпроблемно. Налагаше се да влиза в сервиз, само за консумативи и тук там за чистене на някоя и друга дюза (при дизеловите модели) и махане на безобидни грешки по компютъра. Наистина впечатляващ модел за времето си, а и все още е предпочитан от хората, които търсят втора ръка малък и практичен кросоувър с добри 4х4 възможности.
Излиза през 2010 г., като през 2012 получава първия си фейслифт, последван от друг през 2016 и още един в края на миналата година. Не си мислете, че последното разкрасяване е само решетка и фарове. Моделът получава сериозно подобрение, цялата предница от стъклото е подменена. Визирам и самата конструкция, като по-леки и здрави материали. Нови LED предни и задни светлини, нова задна броня, свежи 18-инчови джанти и изцяло нова 8-инчова инфоразвлекателна система с интеграция на смартфони.

Мултимедия
Да призная, новата система не сработи с моя телефон с операционна система iOs. Пробвах какво ли не, но не стана незнайно защо. Като цяло системата забиваше и не работеше добре. Боравенето с нея ме върна години назад във времето, където от VW се опитваха да правят нещо интересно и различно, но не им се получаваше. Надявам се, че при второто поколение на ASX (дано да има такова) мултимедията ще е от нашия век и работата с нея ще е изключително гладка, безпроблемна и най-вече приятна.

Технологии
Друго, на което според мен от марката трябва да обърнат сериозно внимание (подчертавам сериозно) са двигателите и трансмисията. Определено има какво да се желае и ако искат да останат конкурентни на пазара, ще трябва още да копаят. Конкуренцията е безмилостна и ако не си копач, те закопават.
Тестовият ни модел е оборудван с 2.0-л. бензинов двигател и автоматична кутия с 4х4 задвижване. Мъка, мъка ви казвам - среща се при първия фейслифт на модела, но тук с подобрена електроника и резултатът е по-нисък разход на гориво и CO2 емисии.
Набирането от 0-100 е възмутително - зле, но ако не сте претенциозен „задник“ като мен, ще останете доволни. Всъщност, ако искате ускорение няма да си купите такъв автомобил, нали така?
За сметка на това, новият Mitsubishi ASX за размерите си има завидни офроуд възможности. С подходящите гуми и разбира се опит на шофьора ще минете през пътища, за които не сте подозирали, че ще можете да минете. Наистина добро поведение и адекватност при зимни условия. Успяхме да качим новия ASX в пресен сняг и непочистени пътища чак до Алеко, без дори да се замисли някъде по пътя. Малко са кросоувърите като него, които биха сторили това. Между другото - приятно ме изненада!

Интериор
Качествените материали в интериора правят впечатление. Сглобката също е на ниво - (японска брат), няма скърцания и излишни звуци от пукане, тракане и т.н. Удобните седалките са облечени с алкантара и кожа, а воланът е с добър захват. Само отопление на седалките ми липсваше, но ще го преживея (голЕм съм глезан).
Мястото отзад е задоволително и се оказа почти толкова, колкото и при първото поколение. Проблем ще имат наистина по-високите хора (над 1.90 м). Багажникът е със задоволителни размери и успява да събере доволно количество багаж. Обемът е 406 литра и с падането на задния ред седалки отива на 1206 литра. Само за сравнение, в първото поколение тези данни са 442 - 1219 л. Всичко за сметка на интериора разбира, който трябва в тестовия ни модел да е по-просторен. Лично аз не забелязах съществена разлика.

Моето мнение
Няма да крия, че това не е моят автомобил. Не предлага кой знае колко повече от предшествениците си. Като изключим освежаването и по-модерният вид на екстериора и интериора. Не ми допада и факта, че се предлага само с един бензинов двигател – (подчертавам ЕДИН! Гад демет, сарЪма бичИс). Има завидни 4х4 възможности и ако не търсите нещо повече от това, то това е вашият автомобил. Не е за изпускане - е тук малко преувеличих!!!

Технически данни: 
ДВИГАТЕЛ
Обем, куб. см 1998
Мощност, к.с. 150
- при, об/мин 6000
Въртящ момент, Нм 195
- при, об/мин 4200
ТРАНСМИСИЯ
6-степенна автоматична скоростна кутия
ХОДОВА ЧАСТ
Спирачки
- отпред вентилирани дискове
- отзад дискове
Гуми и джанти
- отпред/отзад 225/55 R18
ГАБАРИТИ
Дължина, мм 4365
Широчина, мм 2133
Височина, мм 1640
Междуосие, мм 2670
Маса, кг 1475
Резервоар, л 60
Обем багажник, л 406 - 1206
ДИНАМИКА
Макс. скорост, км/ч 190
0-100, сек. 12,2
РАЗХОД, Л/100 КМ
- градско 8,7
- извънградско 6,5
- комбиниран 7,3
CO2, г/км 167
ЦЕНА, С ДДС
56 440 лв.

Коментирай