I’m Billy the Kid!

Nissan Juke 1.0 117 к.с.

I’m Billy the Kid!

Точно преди 9 години се сблъсках за първи път с новия тогава Nissan Juke. В самото начало ми изглеждаше странен, но свикнеш ли с неговото излъчване  и поведение оставате приятели за цял живот. Juke носи със себе си голяма доза чар и индивидуалност. Juke е от този тип автомобили, които или ги харесваш или не, няма средно положение.

С новият модел Juke, Nissan потвърди позицията си на второ място в топ 3 за най-сладурски автомобили в моята глава. На първо място разбира се слагам първото поколение.

 

Пропорции

Второто поколение на Juke е по-дълго с около 8 см и е с по-голямо междуосие - около 10 см. Дори след тези промени той си остава все така маневрен и лесен за паркиране.

Новият дизайн е в пъти по-ръбат и агресивен. Това е цялостната нова визия на бъдещите автомобили на Nissan. Формите му са по-ясно изразени от предходното поколение. Докато то е с излъчване на добродушко, тук крещи – „Бягайте, I’m Billy the Kid”.

В същото време възможностите за двуцветни комбинации и индивидуализация са доста повече тук, от колкото при предходната версия, което вероятно ще задържи интереса не само на дамската част от населението.

 

Практичност

Новото поколение е с много по-просторен интериор. Багажникът също е по-голям, като сега побира малко над 420 л и можете да поберете целия багаж на 3 членно семейство без никакви проблеми - изпробвано.

Дори високи хора могат спокойно да се сместят на задната седалка, без главите им да опират в тавана. Пространството в изцяло обновения интериор е повече от задоволително.

Новият Juke има може би най-приятния интериор в гамата на Nissan, с внимание към детайлите, по-качествени материали и доста ергономия. И освен това е технологично най-напредничавият автомобил на японците. Имате система за дистанционна диагностика на колата, информация за трафика на живо, а също и любопитните "smart alerts", които позволяват примерно да дадете колата на сина си, но да следите да не превишава скоростта. Яко, нали!?

 

Стабилност

Както вече сте разбрали предното поколение на Juke ми е идея по-симпатично от сегашното. Но ако трябва да съм честен, това е много по стабилно в завои и стойката му някак е по-така, как да го кажа, стои някак по-хард на пътя.

Това е така, защото новото поколение е създадено върху изцяло нова платформа - CMF, на която са също и автомобили като Renault Clio и Captur. Използвана е много повече високоякостна стомана, заради което купето е по-устойчиво и по-леко. Не е чак спортно, но стои здраво на пътя и няма помен от предишното недозавиване - изпробвано. По-големите джанти и гуми също допринасят за стабилността на пътя, но пък е идея по твърдо возенето, но в рамките на разумното.

 

Задвижване

Изобщо не съм фен на даунсайзинга, но тук малкият еднолитров, трицилиндров двигател е доста адекватен. 117-те му конски сили и задоволителният му въртящ момент пък правят изпреварванията доста лесни. Пътуването на дълъг път изобщо не се усеща, не е уморително, а напротив, приятно е. Дори и претъпкана с багаж, изпреварванията стават с лекота.

Нямате за момента избор за двигатели, но пък за сметка на това може да избирате м/у две трансмисии. Тя може да е ръчна с шест степени, или автоматик със седем степени. Най-накрая инженерите на Nissan са предприели стъпка в осъвършенстването на кутията, защото това е истински автоматик с двоен съединител от Getrag, а не калпавото и незадоволително CVT.

 

Моята оценка

Независимо дали става дума за ежедневното пътуване или отклонение по живописен маршрут, всяко завъртане на волана на новия Nissan Juke води до забавление. Определено си заслужава цената до стотинка, която на нашия тестови модел е 55 900 с ДДС.

 

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

https://www.auto-data.net/en/nissan-juke-ii-1.0-dig-t-117hp-dct-37584