Kinetik 07

Kinetik 07

Kinetik 07 – мозъчната операция, от която ти става по-хубаво, или защо Jay-Z понякога греши

Изчаках да мине болката от трепанацията, която представянето на Kinetik 07 направи на моята малка, неандерталска главица. Изчаках да изтекат и клонираните реакции, базирани на прессъобщение, написано по шега на съдбата от самия мен. Изчаках да се поуталожи електричеството, което звучеше в гласовете на Теодоси и Коцето, докато представяха реализирания си проект. Още не мога да осъзная в цялост лъвския скок, който е направен от този български екип от 7 души. Огромен скок изцяло в пределите на България. Като екип, като развойна дейност, като производство. В същото време перспективите пред проекта са на световно ниво.

Разбира се, и в мен, както във всеки бугаристанец, живее един малък скептичен Ам-Гъл, който веднага ще каже: какво толкова – автомобил. Па ние сме сглабяли Рено 8 едно време, че дори Алпин. Още по-дори – рейсове Чавдар! Трудно се забравя и деветдесетарският опит с Austin Maestro – автомобил, който изгнива по време на сглобяването. Или може би се е авторециклирал, а ние не сме разбрали. Ам-Гъл ще продължи: какво толкова – електрически спортен автомобил от България вече има, създаден е от SIN cars. Ам-Гъл ще близне пръсти, па ще заглади няколкото косъмчета на главата си и ще продължи: това няма да има бъдеще. Изцепка.

За щастие момчетата от Kinetik (или Китеник, както някоя родопска баба автоентусиаст била разбрала) не са се интересували от типичния български лепрозен манталитет и са продължили да дълбаят и мечтаят проекта. Тази малка чета от инженер-хайдути визуализират и овеществяват своята идея, като през цялото време се борят и с токсичния манталитет наоколо. Дори и дънните платки за софтуера са проектирани и изработени от самите тях. Създали са собствен софтуер за управление на електромоторите. Самите електромотори ще ги видим скоро в новото Ferrari. Деба, момчетата имат вкус. Софтуерът за управление е толкова готин, че дори от Порше са го пожелали. Създали са над 90% от компонентите по колата. За първи път в България се печатат едрогабаритни компоненти на 3D принтер. Не е лошо, Ам-Гъл.

Да оставим настрана всякакви технически спецификации, ускорение от нула до четвъртото измерение, метри на Нютън и тънъ. Доста материали вече изплакаха очи по тази тема. Мен ме интересува нещо друго. Да, автомобилът е бутиков и в най-добрия случай Kinetik 07 ще се превърне в нещо като електрическо Pagani-Cobra на нашето време. Което въобще не е зле by the way.

Да, автомобилът е бутиков и в най-добрия случай Kinetik 07 ще се превърне в нещо като електрическо Pagani-Cobra на нашето време.

Но това е, когато ползваме обикновено, линейно и скучно мислене. Според мен в Kinetik 07 е заложена революция, която ще бъде осъществена в мащаб след години и само нърдовете от 2050-2080-а година ще повдигат изскубани вежди, като открият, че тенденцията, която маркира тяхното време, е посята в земите на някогашните траки около Одесос.

Отговорът не е въпрос на една иновация, на един трик, на който да се държи всичко.
Kinetik 07 наслагва неща, докато в един момент мозъкът ти започне да дава заето.
Да можеш да менажираш performance-a на електромоторите на всяко едно колело и от това да извличаш тотално различно поведение. Да можеш като клиент да оформиш сам дизайна на автомобила. Да можеш да видиш и пипнеш идеята си след 24 часа. Буквално.

Ето такива неща сгъват съзнанието ми на 7. На Kinetik 07.

Иновациите, заложени в българския автомобил, са ядро, което ще се разлисти във времето. И ще стане всекидневие след хикс на брой години.

Ненужен финал
Неусетно стигаме до дебелоустия и тънкообиден Джей Зи. Той споделя в своята песна Емпирическо състояние на съзнанието, че щом може да успее в Ню Йорк, Мюрика, може навсякъде. Толкова богат човек винаги е прав, шушне бедното ми съзнание. В същото време си давам сметка, че едно е да отскочиш от бетонната джунгла, друго е да отскочиш от блатото.