Ключови иновации в новата S-класа

Ключови иновации в новата S-класа

Преди близо 70 години Mercedes-Benz полага основите на моделната серия на S-класата с модел 220. От пускането й на пазара през 1951 г. над 4 милиона лимузини са доставени на клиенти по целия свят. С новата S-класа Mercedes-Benz чертае следващото поколение на съвременната индивидуална мобилност с иновации, които се фокусират върху хората. Ето част от ключовите нововъведения:

•    Второто усъвършенствано поколение MBUX (Mercedes-Benz User Experience) дебютира в новата S-класа. 
•    На борда на автомобила има до пет екрана, някои от тях с OLED технология. С натискането на един бутон новият 3D дисплей на водача за първи път позволява пространствено възприемане на картината с истински 3D ефект, благодарение на функцията за проследяване на погледа. 
•    Големият head-up дисплей е с добавена реалност. Когато се използва навигация, анимираните стрелки за посоките са прецизно планирани върху пътната лента. 
•    MBUX разпознава и предвижда желанията на пътуващите в автомобила благодарение на вградените в контролните панели камери. Системата интерпретира посоката на главата, движенията на ръцете и езика на тялото и отговаря със съответните функции на превозното средство. Например, ако водачът погледне през рамо към задния прозорец, интериорният асистент автоматично отваря слънчевия люк. 
•    Изчислителната мощност на MBUX е увеличена с 50% в сравнение със системата в предишния модел. Честотната памет е 41,790 MB/s.
•    Диаметърът на завиване на автомобила е редуциран до 2 метра при управлението на задния мост, а максималният ъгъл на завиване е 10°.
•    10 различни програми за масаж са на разположение в новата S-класа. 
•    Капацитетът на багажника е увеличен с 20 литра до 550 литра в сравнение с предишния модел.
•    Революционната технология за фарове DIGITAL LIGHT позволява напълно нови функции, например прожектиране на предупредителни символи и знаци по пътя напред. 
•    Повече от 50 електронни компонента в новата S-класа могат да бъдат актуализирани по безжичен път (over-the-air). Това включва цялата инфотейнмънт система MBUX, дисплея на водача, системите за подпомагане на шофирането и системите за осветяване MULTIBEAM LED и DIGITAL LIGHT. 
•    Когато автомобилът е застрашен от страничен удар, купето на превозното средство може да бъде повдигнато едностранно до 8 сантиметра от системата за активно въздушно окачване E-ACTIVE BODY CONTROL в рамките на няколко десети от секундата. 
•    Контролните системи на E-ACTIVE BODY CONTROL анализират ситуацията при шофиране и регулират окачването до 1000 пъти в секунда.
•     В новата S-класа за първи път е вградена фронтална въздушна възглавница за задните места, която при челни сблъсъци може значително да намали натоварването в областта на главата и шията на пътниците.
•    Повече от 98 кг компоненти, изработени от ресурсоспестяващи материали, са използвани в новата S-класа. Броят на компонентите, които съдържат рециклирани материали, вече е 120 – повече от два пъти повече, отколкото в предходния модел. Други 40 кг са изработени от възобновяеми суровини.
•    Първите представени двигатели в новата S-класа са шестцилиндров бензинов и шестцилиндров дизелов двигател в различните вариации. 
•    На следващ етап на разположение ще бъде и V8 двигател с вграден стартер-генератор (ISG) и 48-волтова бордова електрическа система. 
•    През 2021 г. ще бъде представен и plug-in хибрид с възможност за изцяло електрически пробег от около 100 километра. 
•    Очаква се от втората половина на 2021 г. S-класата да направи следващата крачка към автономното шофиране. Автоматичният режим DRIVE PILOT ще позволи автомобилът да се самоуправлява в ситуации, в които натовареността на трафика е висока или на подходящи участъци от магистрали в Германия.