Нашествие от паяци
BMW i8 Concept Spyder
Нашествие от паяци
В брой 11 на VS AUTO ви показахме двата концептуални модела на BMW. Това бяха вълнуващите i3 и i8. След BMW i3 Concept и BMW i8 Concept с BMW i8 Concept Spyder BMW Group представя трети модел, който демонстрира бъдещето на изключително модерните и емоционални концепции за мобилност.
Спортният дизайн подчертава качествата на двуместния модел, при който лекотата, динамиката и ефективността са съчетани с особена естетика. Комбинацията между интелигента олекотена конструкция и изключително модерна хибридна технология позволява на BMW i8 Concept Spyder да постигне динамиката на истински спортен автомобил, докато разходът на гориво е на нивото на компактен такъв.
Сред най-забележителните признаци на BMW i8 Concept Spyder са затворените, летящи врати и изработеното по мярка бордово оборудване, включително E-Kickboards, скрити под прозрачен заден капак. Освен това спортният автомобил залага на иновативната LifeDrive-архитектура, доминирана от леката модулна конструкция и употребата на качествени високотехнологични материали.
Life-модулът, изработен от въглероден композит (CFRP), образува много лека пътническа клетка, докато изработеният предимно от алуминиеви компоненти Drive-модул поема всички свързани с движението функции като задвижването, окачването и структурата по безопасността. Иновативната концепция с голям дял високотехнологични материали достига напълно нови измерения по отношение на теглото, структурната здравина и сигурността при инциденти. Това се отразява позитивно не само на динамиката на управлението, но и на пробега и разхода на гориво.
Като Plug-in хибрид BMW i8 Concept Spyder е оборудван със задвижване eDrive с мощен електрически двигател и мотор с вътрешно горене. Ниското тегло, ниският център на тежестта и хармоничният баланс, както и системната мощност от 260 кВт (354 к.с.) обещават максимална динамика. И докато предната ос се задвижва от електромотор с мощност 96 кВт (131 к.с.), задната ос се задвижва от трицилиндров бензинов турбодвигател със 164 кВт (223 к.с.). И двата агрегата са собствена разработка на BMW Group като имат въртящ момент от 550 Нм. Благодарение на това BMW i8 Concept Spyder ускорява от 0 до 100 км/ч за 5 сек., а електронно ограничената максимална скорост е 250 км/ч. Въпреки високата си мощност двуместната концепция изразходва средно гориво 3 л/100 км.
Електродвигателят черпи енергия от литиевойонна батерия, която може да бъде заредена във всеки контакт на електропреносната мрежа за по-малко от два часа. При 100% заредена батерия BMW i8 Concept Spyder може да измине чисто електрически до 30 км. Електрическият двигател не функционира като спомагателно задвижване, а е равностоен партньор на бензиновия мотор. При необходимост свързаният към двигателя с вътрешно горене високоволтов генератор генерира електроенергия, която се съхранява в батерията на хибридното задвижване. Тази функция служи като удължител на пробега по време на движение и увеличава автономността на двуместния автомобил между две зареждания. Друга особеност на BMW i8 Concept Spyder е, че има възможност за избор между задвижване на предните, задните или четирите колела.
Спортната динамика на двуместния автомобил проличава особено ясно в предната му част. Спойлер, разположен на рамката на предното стъкло, насочва насрещния въздушен поток над главите на пътниците. За пътуване при лоши метеорологични условия е предвиден сгъваем покрив от две части.
В интериора на Spyder доминира комбинацията от пластмаса, карбон и кожа, като светлият сиво-бял цвят на външната равнина и яркият оранжев тон на кожата с естествено обработена повърхност създават богата на контрасти спортна атмосфера. Като цяло интериорът изглежда изискан, емоционален и изчистен.
BMW i означава мобилност, която е ориентирана към изискванията на бъдещето и на тези, които я ползват.
Освен това BMW i разработва иновативни функции за свързване (Connectivity), които позволяват безжична връзка между автомобила и индивидуалния свят на всеки клиент. Достъпните чрез смартфон дистанционни функции облекчават откриването на автомобила на големи паркинги (CarFinder), изобразяват близките станции за зареждане, позволяват зареждане на батерията в предварително избрани часове и информират за актуалното състояние на автомобила. С помощта на „Last Minute Navigation” водачът достига от паркинга директно до входа на музея или ресторанта, тъй като съответното водене по маршрута е прехвърлено и в неговия смартфон. „Интермодалното планиране на маршрута” свързва автомобила със средствата за обществен транспорт и взима под внимание и наличните свободни паркоместа в околността.
В i8 има система, благодарение на която водачът винаги е информиран за актуалната работа на двигателя с вътрешно горене и електромотора и може да наблюдава енергийните потоци вътре в системата.