Skoda - по-добрият избор!
Skoda - по-добрият избор!
Това е първият специално създаден електрически автомобил на Skoda. Той е еквивалентен на Volkswagen ID.4 и Audi Q4 e-tron: базиран е на същата платформа и използва същото задвижване и технологии. Други конкуренти са Ford Mustang Mach-E, Volvo XC40 Recharge, Kia Niro EV и Tesla Model Y.
Странно как въпреки, че всички те в крайна сметка са извлечени от общ инструментариум от платформи, двигатели и технологии, Skoda често е по-добър залог от еквивалентния Volkswagen. Не винаги, но често. Същото важи и за Kodiaq срещу Tiguan, Superb срещу Passat и дори Octavia срещу Golf.
Размерът има значение!
Първият специално създаден EV на Skoda се предлага в четири широки варианта: 60, 80, 80x и сега vRS. Enyaq iV 60 има 58kWh батерия, а по-скъпите модели с емблема 80 имат 77kWh батерия (нетна). Всичко без x в името си е кола с един ел. двигател и задвижване на задните колела, докато 80x има по-мощен двоен ел. двигател и задвижване на четирите колела. Разстоянието, което може да изминете е в диапазон между 390 и 540 км., но само ба хартия. В действителност малката батерия минава не повече от 300 км, а голямата не повече от 440 км. Което до някъде е добре на фона какво беше преди 5 години с новоизлезнали модели. Ако купувате Enyaq то поне гледайте да е с по-голямата батерия. А и реално в момента само тя се предлага на нашия пазар.
Enyaq 80 получава 201 к.с., а 60 получава 177 к.с., какъвто е и нашия тестови модел, но има само 0,2 сек. между техните времена от 0 до 100 км/ч. и двата имат въртящ момент от 310 Нм. Enyaq 80x развива зашеметяващите 261 к.с. – не че ще разгръщате тази мощност твърде често, освен ако не искате да видите оставащия ви пробег рязко да спадне.
Черешката на тортата е флагманът vRS, който получава подобен двоен ел. двигател и задвижване на четирите колела 4х4 и извежда 295 к.с. И 460 Нм въртящ момент. Това води до време от 0 до 100 км/ч за 6,5 сек., максимална скорост от 180 км/ч и заявен пробег около 540 км.
По-красиво ли е купето?
Има разбира много по-елегантна версия на Enyaq и това е купето. Чудя се кое е по-хубаво, BMW X6, Mercedes GLC купе или Skoda Enyaq vRS. Със сигурност казвам Skoda! Уникално красив и дърпа погледите към себе си.
Удобно ли вози?
Да! Цивилизован за шофиране, достатъчно удобен за возене (въпреки че става малко поклащащ се по неравни повърхности) и похвално бърз, независимо от спецификациите, които изберете. Въпреки че бих ви предложил vRS, само цената му е недостатък.
Колко струва?
Цените започват от 80к лв. за по-малкия вариант, а този с двойния мотор и vRS версиите от 100к нагоре до към 140-150к, което за Skoda е много според мен. Хубавото си е хубаво, но говорим за цени навлизащи в сферата на хипер луксозните возила. Но пък има и добра новина, много по-евтин вариант е от Audi e-tron!
Кaква е присъдата?
Отново Skoda създаде кола, която може да бъде по-добра покупка от еквивалентния Volkswagen. Enyaq надминава както ID.4, така и Audi Q4 e-tron на няколко фронта.
Той се движи също толкова добре, колкото братовчедите си, има по-малко досаден, по-практичен интериор, особено в сравнение с ID.4 и струва по-малко от съперниците си. Най-добре тествайте и трите, преди да се ангажирате с покупката, но ние знаем къде бихте похарчили парите си.